تو که چشمات خیلی قشنگه &hellip

این استارتاپ که در قالب یک اپلیکیشن عمل می کند، دغدغه هایی را که والدین نسبت به استرس انتخاب عینک برای بچه ها خود دارند، در نظر گرفته و با طراحی یک برنامه کاربردی سعی در کاهش چنین مشکلاتی دارد.

تو که چشمات خیلی قشنگه &hellip

Fitz Frames استارتاپی است که عینک های آفتابی و مسدودکننده نور آبی را برای بچه ها به صورت سفارشی تولید کرده و از طریق فناوری های سه بعدی، امکان انتخاب یک عینک متناسب با چهره هر کودک را فراهم می کند.

این استارتاپ که در قالب یک اپلیکیشن عمل می کند، دغدغه هایی را که والدین نسبت به استرس انتخاب عینک برای بچه ها خود دارند، در نظر گرفته و با طراحی یک برنامه کاربردی سعی در کاهش چنین مسائلی دارد.

ارائه عینک هایی که یک دید واضح و ایده آل را به بچه ها می دهند و در عین حال از چشمان آنها نیز مواظبت می کنند، از جمله مزایای قابل توجه اپلیکیشن مذکور است.

با Fitz Frames بیشتر آشنا شویم

Heidi Hertel بنیانگذار و مدیرعامل این استارتاپ، با توجه به اینکه خودش نیز یک مادر است، دغدغه های خرید عینک برای بچه ها را درک کرده و ایده یک اپلیکیشن را پایه ریزی کرده است که از طریق آنالیز چهره بچه ها، می تواند مناسب ترین عینک را به آنها پیشنهاد داده و در نهایت محصولی را به دست آنها برساند که خود آنها به لحاظ رنگ و مدل انتخاب کرده اند. این استارتاپ در سال 2016 و در ایالات متحده آمریکا راه اندازی شده است.

پروسه انتخاب عینک، هر اندازه هم که برای برخی افراد هیجان انگیز باشد، اما برای والدینی که مجبور هستند برای بچه ها خردسال خود عینک تهیه کنند، مشکل خواهد بود. حال در نظر بگیرید که فرایند خرید عینک از طریق یک اپلیکیشن با بازی و سرگرمی همراه شود!

حتما بخوانید:

اینترنت اشیا در خدمت بیماری های چشم

15 آذر 97 195

در این صورت، کودک یک بازی را پیش روی خود دارد که از چهره او عکس گرفته و عینک های متنوعی را روی صورتش قرار می دهد، بنابراین نسبت به آن علاقه نشان خواهد داد.

از سوی دیگر، اپلیکیشن Fitz Frames کار والدین را هم آسان تر کرده و استرس ها و دغدغه های ناشی از خرید عینک را برای بچه ها از بین برده است، به طوری که به منظور تهیه عینک برای فرزندان خود، حتی نیازی نیست که از منزل خارج شوند؛ چراکه فرایند مذکور سریع، آسان و بدون درد انجام خواهد شد و از همه مهم تر سرگرم کننده است.

ایده ای که حاصل تجربه است

گاهی یک تجربه معمولی که ممکن است افراد زیادی نیز آن را از سر گذرانده باشند، می تواند جرقه ایده ای را فراهم کند که در نهایت باعث شکل گیری یک کسب وکار بزرگ شود.

مدیرعامل Fitz Frames قبل از هر چیز خود را یک مادر می داند که در رابطه با خرید عینک های آفتابی برای فرزندان خود با مشکل روبرو بود. تجربه ای که این مادر داشت، بیشتر به فرایند سخت انتخاب و خرید این عینک ها برای بچه ها مربوط می شد.

به زعم او، چنین عینک هایی اغلب گران قیمت هستند، امکان شکستن آنها زیاد است، ضمن اینکه با اندازه صورت بچه ها نیز همخوانی نداشته و بنابراین برای پیدا کردن یک عینک مناسب باید وقت و هزینه زیادی را اختصاص داد.

چنین دغدغه هایی بود که خانم Heidi Hertel را از جایگاه مادری به جایگاه مدیرعاملی رساند. او و دیگر هم بنیانگذار این مجموعه، معتقد بوده و هستند که این حق بچه هاست که بتوانند دنیا را با وضوح بیشتری ببینند و به چشمان آنها آسیبی نرسد.

ضمن اینکه فرایند خرید و انتخاب یک عینک مناسب نیز در فضایی شاد و بدون استرس برای آنها فراهم شود. به همین منظور نیز اپلیکیشنی را طراحی کردند که در یک فرایند سرگرم کننده، امکان خرید چنین عینکی را برای بچه ها فراهم می کرد.

تبدیل استرس به سرگرمی

هر کسب وکار نوظهوری برای پذیرفته شدن از سوی مخاطبان، نیاز به ویژگی های خاصی دارد که در رفع مسائل مصرف کنندگان سهمی داشته باشند. مهم ترین ویژگی استارتاپ Fitz Frames از بین بردن موقعیت استرس زایی بود که هم بچه ها و هم والدین را درگیر خود می کرد؛ فرایند سخت انتخاب و خرید یک عینک مناسب!

ارائه یک اپلیکیشن که بتواند فرایند پر استرس خرید عینک را به یک هیجان شیرین تبدیل کند، حرکت هوشمندانه ای بود که استارتاپ Fitz Frames در راستای تولید عینک های محافظتی خود انجام داد

یافتن عینکی که با استاندارد های چهره کودک هماهنگ باشد، مشکل است، ضمن اینکه هر کودک خصوصیات خاص خود را دارد و نمی توان به یک استاندارد نهایی دست یافت.

از سوی دیگر امتحان کردن انواع عینک ها در عینک فروشی ها برای بچه ها، کاری سخت بوده که از حوصله آنها و حتی والدین شان خارج است.

حتما بخوانید:

واقعیت مجازی کالیدوسکوپی نوین

4 شهریور 98 469

درک این موقعیت سخت و استرس زا، اولین قدمی است که استارتاپ مذکور در راستای نزدیک شدن به مخاطبان خود برداشت، اما قدم بعدی باید راه چارهی باشد که جهت رفع این مسائل ارائه می شود.

در گام بعدی نیز ارائه یک اپلیکیشن که فرایند پر استرس خرید عینک را به یک هیجان شیرین تبدیل خواهد کرد، حرکت هوشمندانه ای بود که این استارتاپ انجام داد. مرحله اول تشخیص مشکل، مرحله دوم درک آن و مرحله سوم نیز ارائه راه چاره بود که استارتاپ Fitz Frames به خوبی از عهده مراحل مذکور بر آمد.

سهولت استفاده

بچه ها بازیگوش هستند و به راحتی نمی توان آنها را کنترل کرد. بنابراین، بعد از سرگرم کنندگی، باید مهم ترین مشخصه اپلیکیشنی که برای آنها طراحی می شود، سهولت کاربرد باشد.

برنامه Fitz Frames به حدی ساده است که بچه ها به تنهایی نیز می توانند از آن استفاده کنند. کافی است گوشی موبایل جلوی صورت آنها قرار بگیرد، یک نقشه برداری کامل از صورت آنها اجرا شده و در نهایت با آنالیز چهره شان، مناسب ترین فریم به آنها پیشنهاد خواهد شد.

مدل ها و رنگ ها نیز متنوع بوده و در 6فریم و 8رنگ مختلف ارائه می شوند که طبیعتا امتحان کردن هر یک از آنها برای یک کودک جذاب و سرگرم کننده خواهد بود.

از سوی دیگر، کاربرد آسان این اپلیکیشن تنها برای بچه ها طراحی نشده است، بلکه والدین نیز می توانند بدون خارج شدن از منزل همراه با یک بچه بازیگوش و بدون اتلاف وقت، مراحل مذکور را همراه بچه ها خود انجام داده است.

در نهایت با همفکری هم یک عینک مناسب را سفارش دهند؛ عینکی که مخصوص چهره همان کودک ساخته شده و مطابق سلیقه آنها انتخاب شده است. از نکات قابل توجه این فریم ها حکاکی نام کودک روی آنهاست که طبیعتا برای بچه ها هیجان انگیز خواهد بود.

محصولی که مناسب مخاطب است

نکته مهمی که در روند تولید محصولات استارتاپ Fitz Frames قابل توجه است، تناسب محصول با مصرف کننده است. به این معنا که کسب وکار مذکور بر این نکته اشراف دارد که عینک های خود را باید برای بچه ها طراحی کند، به همین دلیل نیز به استقامت محصولات توجه زیادی دارد.

شکی نیست که محصولی مانند عینک آفتابی یا عینک های مسدودکننده نور آبی، تا حدی گران قیمت هستند و از طرفی ممکن است بچه ها نیز حین بازی به آن آسیب برسانند.

برای به حداقل رساندن چنین آسیب هایی و جلوگیری از عذاب وجدان و خجالت بچه ها، این کسب وکار فریم های محکم تری را ارائه می دهد که به جای داشتن پیچ، لولا دارند و در نتیجه امکان شکستن آنها بر اثر ضرب خوردگی کاهش قابل توجهی خواهد یافت.

می توان چنین نتیجه گرفت که هر استارتاپی به منظور رشد و توسعه خود، باید یک ارزش افزوده قابل توجه را ایجاد کند که برای مصرف کنندگان ارزشمند باشد.

به همین دلیل نیز کسب وکار مورد نظر ما، استقامت عینک ها را در بازاری که محصولات مشابه بسیار گران قیمت هستند، تقویت کرده و محصولاتی را ارائه می دهد که در عین شیک بودن و زیبایی، متناسب با چهره بچه ها بوده و از همه مهم تر، مقرون به صرفه هستند و امکان شکستن و آسیب آنها نیز بسیار پایین است.

منبع: مجله شنبه
انتشار: بروزرسانی: 18 آبان 1398 شناسه مطلب: 425

به "تو که چشمات خیلی قشنگه &hellip" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تو که چشمات خیلی قشنگه &hellip"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید