تشخیص عینک آفتابی خوب

به گزارش ایران 20 دانلود، عینک آفتابی یکی از وسایل ضروری است. ما باید در مقایل اشعه های مضر از پوست و چشم خود مراقبت کنیم. با امنخاب یک عینک خوب از چشمهای خود مراقبت کنید.

تشخیص عینک آفتابی خوب

برای تشخیص عینک پلاریزه دو روش وجود دارد: تست کردن روی سطح بازتابنده، مقایسه کردن دو عینک.

روش یک: سطح بازتابنده

یک سطح بازتابنده ای را پیدا کنید که زمان تابیدن نور، تابش خیره کننده ایجاد کند. برای این کار می توانید از آینه یا سایر سطوح تخت و براق استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که تابش حاصل از این سطوح، حتی از فاصله 60 تا 90 سانتی متری هم قابل دیدن باشد. برای تابش نور روی سطوح می توانید فلاش گوشی خود را روشن کنید یا با چراغ قوه روی آن نوری بتابانید.

عینک آفتابی را در فاصله 15 تا 20 سانتی متری در مقابل چشمان خود بگیرید. باید قادر باشید که سطح را از طریق یکی از عدسی ها در یک زمان، ببینید.

بسته به میزان عدسی عینک، ممکن است لازم باشد که آن را کمی به چشمان خود نزدیک تر کنید. عینک را به طرف بالا و 60 درجه بچرخانید.

عینک شما باید در زاویه ای قرار بگیرد که یکی از عدسی ها کمی بالاتر از دیگری قرار داشته باشد. از آنجایی که عینک های آفتابی در یک جهت خاص، پلاریزه می شوند، چرخاندن عینک، پولاریزاسیون را مؤثرتر می کند.

با توجه به نحوه تابش نور به سطح براق، ممکن است نیاز باشد که زاویه چرخش عینک را برای دیدن تغییرات قابل توجه، کمی تغییر دهید.

از طریق عدسی ها به صفحه نگاه کنید و میزان تابش را بسنجید. اگر عینک شما پلاریزه باشد، به وضوح متوجه خواهید شد که انعکاس نور از سطح براق، کاهش می یابد و حذف می شود.

وقتی از طریق یکی از عدسی ها به سطح نگاه می کنید، تصویر، تیره است و تابشی اندک یا هیچ گونه تابشی مشاهده نمی شود؛ ولی هنوز هم به نظر می رسد که نوری از سطح می تابد.

اگر هنوز هم به تأثیر عینک در کاهش تابش نور اطمینان ندارید، چند بار عینک را از مقابل چشمانتان کنار ببرید تا تفاوت حضور و عدم حضور عینک را متوجه شوید.

روش دوم: مقایسه دو عینک

عینکی را که از پلاریزه بودن آن اطمینان دارید، در نظر بگیرید. برای مثال می توانید عینک پلاریزه ای که از قبل داشتید، همراه ببرید یا در فروشگاه، از عینک های پلاریزه دیگر استفاده کنید. این مقایسه فقط زمانی قابل انجام است که عینک دوم حتما پلاریزه باشد.

عینک پلاریزه را دورتر و عینک مورد نظر را در مقابل آن قرار دهید. عدسی های هر دو عینک را در مقابل چشمان خود تراز کنید. عدسی ها باید 2.5 تا 5 سانتیمتر از هم فاصله داشته باشند. عینکی که می خواهید پلاریزه بودن آن را تشخیص دهید، باید به شما نزدیک تر باشد و عینک پلاریزه، باید دورتر قرار بگیرد.

حواستان باشد که لنزها باهم تماس نداشته باشند، چون ممکن است باعث ایجاد خراش روی شیشه عینک شود. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، عینک ها را در مقابل نور امتحان کنید. با این کار، مقایسه کردن راحت تر می شود، به خصوص اگر برای اولین بار است که قصد دارید چنین کاری انجام دهید. تابش نور، نتیجه کار را واضح تر می کند.

می توانید از نور طبیعی برای این کار استفاده کنید؛ برای مثال نوری که از پنجره می تابد یا با چراغ قوه و فلاش گوشی، نور مصنوعی ایجاد کنید. عینکی که قرار است پلاریزه بودن آن را تشخیص دهید، 60 درجه بچرخانید. یکی از لنزها باید مورب باشد و عینک پلاریزه باید در جایگاه خود ثابت بماند. درواقع فقط یکی از لنزهای عینک، هم راستا با لنز عینک پلاریزه قرار می گیرد.

فرقی نمی کند که عینک را به کدام طرف بچرخانید، ولی حتما هر دو شیشه عینک را محکم بگیرید که تکان نخورد. به قسمتی که لنز دو عینک هم راستا با هم قرار دارند، نگاه کنید.

این بخش باید تیره تر از لنزی باشد که در مقابل عدسی عینک پلاریزه قرار ندارد. اگر هر دو عینک پلاریزه باشند، این قسمت تاریک تر از زمانی است که مستقیم به آنها نگاه می کنید.

اگر عینک مورد نظر پلاریزه نباشد، تفاوتی در رنگ آنها (عدسی مقابل عینک پلاریزه و عدسی که عینک پلاریزه درمقابل آن قرار ندارد) مشاهده نمی کنید.

منبع: سایت چطور

منبع: اُکالا
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1880

به "تشخیص عینک آفتابی خوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص عینک آفتابی خوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید