برای پیک نیک نزدیک تهران کجا بریم؟

به گزارش ایران 20 دانلود، ساکنان شهر شلوغ تهران در پی کوچک ترین فرصت هستند تا حتی شده برای مدتی کوتاه از این شهر پردغدغه دور شوند و دمی را در دل طبیعت سپری نمایند. زندگی های پرمشغله باعث شده فرصت زیادی برای سفر نداشته باشند و حتی از یک روز تعطیل هم بیشترین استفاده را نمایند. اگر شما هم در این دسته افراد قرار می گیرید با خبرنگاران همراه شوید تا برترین جا برای پیک نیک اطراف تهران را معرفی کنیم و بتوانید برای گذراندن روزی مملو از آرامش کنار عزیزانتان در حوالی همین شهر پر از جمعیت برنامه ریزی کنید.

برای پیک نیک نزدیک تهران کجا بریم؟

جاده کن، سولقان یکی از برترین جاها برای پیک نیک اطراف تهران

جاده کن سولقان در شمال غربی مرکز قرار گرفته و اگر صبح زود حرکت کنید بدون دردسر و شلوغی می توانید جایی کنار رودخانه آن اطراق کنید و محل مناسبی بنشینید. در انتهای جهت هم امام زاده داوود قرار گرفته است که از سال های دور ساکنان تهران برای زیارت و گردش این جا را انتخاب می کردند. زمانی برای عبور از این جاده باید از اسب و قاطر استفاده می کردید و حداقل یک روز در راه بودید، امروز اما برای پیک نیک کنار رودخانه کن می آیید و شب به خانه برمی گشت.

جالب است بدانید که آب دریاچه چیتگر که امروز یکی از تماشای ترین منطقه ها شهر تهران دره 2 چناران و آبشار رندان از جمله جاذبه های تماشای جهت هستند. البته دسترسی به بعضی از آن ها با ماشین ممکن است و برای بردن لوازم پیکنیک باید چند نفر باشید. چرا که معمولا لوازم نهار، چای و … سنگین هستند و حمل کردن طولانیشان سخت است.

نکته مهم: رودخانه 33 کیلومتری کن امروز پر آب ترین رودخانه تهران است. اگرچه احتمال طغیان آن بسیار کم است اما همواره بخصوص در روزهای بهاری (حتی هنگام آفتابی بودن هوا) احتمال بالا آمدن آب و سیلاب وجود دارد. به همین خاطر در حریم رودخانه ننشینید.

پارک جنگلی کوهسار، برترین جا برای پیک نیک اطراف تهران در شب

راه رسیدن به پارک جنگلی کوهسار نزدیک ورودی جاده کن است. این بوستان بسیار بزرگ پر از درختان توت است و در فصل بهار می توان از توت های رسیده و درشت آن استفاده کرد. جاده پارک کوهسار تا منظره بالایش آسفالت است و به همین خاطر دسترسی آسانی دارد. این جا 5٬700 هکتار وسعت دارد و حتی در روزهای شلوغ (اگر ورودی پارک شلوغ نباشد) جاهای زیادی برای پیک نیک پیدا می گردد.

در سال های اخیر با توجه به تقاضای مردم، امکانات لازم برای گردشگران از جمله آلاچیق، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی، کافه و رستوران در محل تاسیس شده است. هنگام رفتن به سفر کوتاه می توانید از جهت پیاده رویِ امکانات ورزشی یا تفریحات هیجان انگیزی چون کایت سواری، پاراگلایدر، بالن سواری، چتر نجات، پرتاب بومرنگ و… بهره ببرید.

برای ورود به پارک باید از نگهبانی رد شوید که به خاطر امنیت افراد تنها تا ساعت 12 شب اجازه ورود به آن را می دهند. ضمناً منظرهی که در بالاترین نقطه ماشین رو پارک قرار گرفته است منظره فوق العاده ای از شهر تهران را پیش رویتان قرار می دهد که در روزهایی که هوای شهر تمیز باشد بسیار زیبا است و البته شب با روشن شدن چراغ ها زیباییش دو چندان می گردد.

از آن جایی که جمع کردن لوازم برای پیکنیک همواره کار سختی است، در مطلبی چک فهرست کامل طبیعت گردی را آورده ایم که برای راحتی کار پیشنهاد می کنیم که نگاهی به مطلب غذا در مسافرت بیاندازید.

پارک ساحلی دریاچه لواسان، جایی فوق العاده برای پیک نیک در شرق مرکز

اگر ساکنان شرق تهران هستید پارک ساحلی دریاچه لواسان انتخاب خوبی برای پیک نیک هایتان خواهد بود. فاصله آن تا اتوبان بابایی تنها 13 کیلومتر بوده و از آن جا (در صورت نبود ترافیک) 20 دقیقه ای به مقصد مورد نظرتان خواهید رسید. ورودی پارک رایگان است اما اگر با ماشین واردش شوید باید هزینه پارکینگ (10000 تومان) را بپردازید.

داخل مجموعه دو سرویس بهداشتی، یکی در انتهای محوطه (سمت غرب) و دیگری شرق دریاچه قرار داد. بوفه، کافی شاپ و محل اجاره دوچرخه از دیگر امکانات آن هستند. اگر هم بخواهید کمی ولخرجی کنید رستوران ها و کافی شاپ های زیادی در نزدیکی مجموعه قرار دارند. البته آلاچیق ها محدودند و تعداد زیادی درخت در آن نزدیکی نیست به همین علت روزهای آفتابی ممکن است نور شدید خورشید اذیتتان کند. ضمناً باید بگوییم که آب و هوای این منطقه خنک تر از تهران است و در بیشتر سال باید لباس گرم همراه خودتان داشته باشید.

کردان، بهشتی برای دور شدن از تهران

کردان در 25 کیلومتری شمال غرب تهران (25 کیلومتر بعد از کرج) قرار گرفته و چند سالی است که پاتوق پیک نیک حوالی تهران شده است. رودخانه کردان باعث شده آب و هوای منطقه بسیار عالی باشد و جا به جا باغ های زردآلو، آلبالو، گیلاس، گردو و توت دیده گردد. نام کردان از همین رود که از ارتفاع کهار سرچشمه می گیرد و از ساوجبلاغ و نظر آباد عبور می نماید، گرفته شده است.

دهکده تفریحی از جمله مکان هایی است که می توان با قیمت مناسب درش توقف کرد. البته باید بگوییم که این استراحتگاه حوالی مرکز جاذبه های تاریخی زیادی هم در دل خود جای داده است.

روستای برغان، گشت و گذار نزدیک تهران

روستای برغان نیز در شهر ساوجبلاغ قرار گرفته و عبور دو رود سنج و شاهرود از کنارش باعث رویش درختان سر سبز و ایجاد فضایی عالی برای پیک نیک اطراف تهران شده است. هوای آن تا اواسط پاییز مناسب گردش است اما بعد از آن حسابی سر خواهد شد. جاذبه های تاریخی، محصولات کشاورزی (مخصوصا آلو)، باشگاه سوار کاری و روستاهای اطراف باعث توجه هرچه بیشتر گردشگران به منطقه شده است.

شهرستانک، برترین مکان پیک نیک نزدیک مرکز

شهرستانک از توابع آسارای کرج است که برای رسیدن به آن باید از جاده زیبا و پرترافیک چالوس عبور کنید. فصل پاییز که درختان به هزار رنگ در می آیند یکی از برترین مواقع برای سفر به این منطقه است. یادتان باشید که آب و هوای آن سردتر از تهران بوده و باید لباس گرم همراه خودتان داشته باشید.

این جا هم پر از درختان میوه ای است که در کنار رودخانه به بار نشسته اند. کوچه باغ های شهرستانک منظره ای فوق العاده دارند. یادتان باشد که در این محل امکانت زیادی برای مسافران وجود ندارد و باید وسایل کافی را همراه خود داشته باشید. علاوه بر طبیعت زیبا باید از چشمه گله گیله، چشمه کل آب ترش، قلعه دختر، کاخ ناصری، کتیبه شهرستانک و درخت سرو کهنسالی به نام ارس نیز تماشا کرد.

گچسر و پیست اسکی دیزین، مقصد پیک نیک خانواده های تهرانی

گچسر یکی از دیگر از تماشای های بیشماری است که با جاده چالوس تقاطع دارند. فاصله آن تا کرج 65 کیلومتر است و قرار گرفتنش در ارتفاع 2٬230 متری از سطح دریا باعث بوجود آمدن آب و هوایی عالی شده است. پیست اسکی دیزین هم تنها 12 کیلومتر با گچسر فاصله دارد و آن جا هم با دارا بودن امکاناتی شامل تله کابین، تله سیژ، تله اسکی، بالابر دوچرخه و نفر، زمین تنیس، والیبال، پیست اسکی روی برف و چمن و زمین بازی بچه ها می تواند برترین جا برای پیک نیک اطراف تهران باشد.

پارک جنگلی چیتگر، معروف ترین جا برای پیک نیک نزدیک تهران

نمی توان فهرست را بدون آوردن نام پارک جنگلی چیتگر به خاتمه رساند. تقریبا همه ساکنان مرکز از سپری کردن روزی شاد و مفرح (مخصوصا 13 بدر) در پارک چیتگر خاطره دارند. با بزرگ شدن محدوده شهر امروز پارک چیتگر داخل محدوده شهر تهران قرار گرفته اما بازهم گزینه خوبی برای دور شدن از ازدحام مرکز است.

این پارک 950 هکتار آن قدر بزرگ است که جمعیت درش گم شوند. از جمله امکانات پارک باید به داشتن چندین سرویس بهداشتی، پیس دوچرخه سواری، کرایه دوچرخه، امکانات اسکیت، باشگاه سوارکاری، زمین پیینت بال، غرفه های فروش تنقلات وراه دسترسی آسان با وسایل حمل و نقل عمومی اشاره نمود.

در این مطلب بعضی از برترین جاها برای پیک نیک اطراف تهران را نام بردیم که اگر با زمان بندی مناسب ازشان تماشا کنید می توانند تجربه خوبی برای شما و عزیزانتان باشند. اگر زمان بیشتری در اختبار دارید و می خواهید سفر طولانی تر به مقصدی دورتر را امتحان کنید برای رزرو هتل در تهران های داخلی یا خارجی به وبسایت خبرنگاران مراجه کنید. در صورتی که تجربه بازدید از این تفریحگاه ها یا پیشنهاد دیگری دارید در بخش نظرات با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2010

به "برای پیک نیک نزدیک تهران کجا بریم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "برای پیک نیک نزدیک تهران کجا بریم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای پیک نیک نزدیک تهران کجا بریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید