بازگشایی گذرگاه ابوظهور برای خروج داوطلبانه از ادلب

به گزارش ایران 20 دانلود، وزارت دفاع روسیه از راه اندازی مجدد گذرگاه ابوظهور در حومه شرقی ادلب برای خروج داوطلبانه نظامیان و غیرنظامیان از منطقه ادلب اطلاع داد.

بازگشایی گذرگاه ابوظهور برای خروج داوطلبانه از ادلب

وزارت دفاع روسیه بیان کرد که مقامات سوریه برای اطمینان از خروج ایمن غیرنظامیان و افراد مسلحی که مایل به حل مسالمت آمیز وضعیت خود هستند از منطقه کاهش تنش در ادلب ایجاد نموده اند.

به همین دلیل، الکسی باکین، رئیس مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه در این باره اظهار کرد: دولت سوریه از آدینه گذشته به منظور خروج داوطلبانه غیرنظامیان و افراد مسلح از منطقه کاهش تنش در ادلب، اقدامات لازم برای تامین امنیت گذرگاه ابوالظهور (در حومه شرقی ادلب) را انجام داده است.

وی اضافه کرد: مقامات سوریه مراکزی را برای امدادرسانی، آب آشامیدنی، غذاهای گرم و ملزومات اساسی افراد خارج شده از منطقه مذکور ایجاد نموده اند و وسایل ویژه ای نیز به انتقال شهروندان سوری به مناطق امن اختصاص داده شده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری با بیان اینکه نیروهای نظام سوریه بار دیگر گذرگاه ابوظهور را بازگشایی کردند مدعی شد، این گذرگاه شاهد عبور غیرنظامیان نبود!

البته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، جبهه النصره مانع از عبور غیرنظامیان استان ادلب به سمت گذرگاه ابوالظهور شده است.

خبرنگار سانا در گذرگاه ابوالظهور بیان کرد: تروریست های جبهه النصره مانع از خروج چندین خودروی حامل غیرنظامیان از استان ادلب شدند.

خبرنگار سانا اضافه کرد: تروریست ها به سوی خودروهایی که قصد دارند از استان ادلب خارج شوند تیراندازی می نمایند.

منطقه کاهش تنش ادلب در شمال غرب سوریه به شکل مداوم پرتنش بوده است، طوری که از ماه مه گذشته درگیری های مداومی میان نیروهای دولت سوریه و گروه های مسلح مخالف و تروریستی به رهبری گروه موسوم به هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) اتفاق افتاده است.

این دومین آتش بس در نوع خود از زمان شروع عملیات ارتش سوریه با حمایت روسیه در این منطقه در خاتمه آوریل است.

استان ادلب و اطراف آن شامل توافقنامه امضا شده بین ترکیه و روسیه در شهر سوچی در سپتامبر 2018 می شوند. این توافقنامه شامل ایجاد منطقه امن بین مواضع تحت کنترل ارتش سوریه و گروه های شورشی است و همچنین نیروهای مسلح مخالف باید از آنجا خارج شوند. البته اجرای این توافقنامه تکمیل نشده است و دمشق می گوید آنکارا در اجرای آن مانع تراشی می نماید.

روزنامه سوری الوطن نوشت، به رغم نقض های مکرر تروریست ها ارتش سوریه به توافق آتش بس پایبند است و این آتش بس از زمان اعلام مسکو وارد سومین هفته خود در منطقه کاهش تنش در ادلب شده و منتظر نتایج نشست سه جانبه فردا در آنکارا بین روسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه در چارچوب مذاکرات آستانه است.

یک منبع میدانی به الوطن گفت، ارتش سوریه به آتش بس پایبند است و اقدام به نقض آن نمی نماید و این به رغم کوشش تروریست ها به افزایش تنش و نابودی آتش بس و عدم پایبندی ترکیه به توافقنامه سوچی است.

این منبع اظهار داشت، ارتش سوریه تنها به نقض های آتش بس از سوی تررویست ها در حومه جنوب و جنوب شرقی ادلب پاسخ می دهد و سکوهای شلیک موشک و خمپاره آنها در اطراف معرة النعمان و معرة حرمه و حیش و کفر سجنه را هدف می گیرد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 352

به "بازگشایی گذرگاه ابوظهور برای خروج داوطلبانه از ادلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی گذرگاه ابوظهور برای خروج داوطلبانه از ادلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید