بازسازی ساختمان به روش مینیمال

به گزارش ایران 20 دانلود، مینیمالیست به معنای ساده گرایی یا ساده پسندی است که عاری از هر پیچیدگی می باشد. اساس و بنیاد مکتب مینمالیسم بر پایه ساده گرایی است. بازسازی ساختمان به روش مینیمال از عناصری ساده برای رساندن حداکثر مفهوم استفاده می نماید.

بازسازی ساختمان به روش مینیمال

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بازسازی ساختمان به روش مینیمال

قبل از آغاز بازسازی ساختمان باید تصمیم بگیرید که هدف از بازسازی چیست؟ از چه عناصری برای بازسازی می خواهید بهره ببرید؟ سبک مدرن را می پسندید یا هوادار سبک های سنتی می باشید؟ زمانی که توانستید پاسخ های مناسب برای این پرسش ها پیدا کنید راستا بازسازی ساختمان آغاز خواهد شد. این مقاله همه چیز راجع به بازسازی ساختمان به روش مینیمال را شرح خواهد داد.

اشکال هندسی ساده، ساده گرایی

هواداران این سبک بر دو پایه بیشترین تاکید را دارند: استفاده از استعاره و هندسه فیزیک است. مینیمالیسم ها بر این باورند که با زدودن حضور فریبنده ترکیب بندی و کاربرد موارد ساده و اغلب صنعتی که به شکلی هندسی و بسیار ساده شده قرار گرفته باشند، می توان به کیفیت ناب رنگ، فرم، فضا و ماده دست یافت.

طراحی داخلی ساختمان به روش مینیمال

ساده گرایی نمونه ای از ایجاز و سادگی را در خود به همراه دارد. معماران سبک مینیمالیسم می خواستند تجربیات احساسی خود را مستقیما به وسیله روش هایی که در همان لحظه خلق اثر به ذهنشان می رسد را نشان دهند.

رنگ های سرد و فضای خالی

استفاده از رنگ های سرد و نورپردازی سفید یا آبی در طراحی دکوراسیون منزل، فضای زیباتری را به محیط خانه خواهد بخشید. در طراحی خانه به روش مینیمالیسم از رنگ های خنثی مانند سفید استخوانی، خاکستری یا فیلی رنگ استفاده می گردد. استفاده از رنگ های سرد باعث می گردد که فضای ساختمان ساده و عظیم تر به نظر برسد. در واقع رسالت مینیمالیسم هم همین موضوع می باشد.

طراحی ساختمان مینیمالیسم

ترکیب فضای گسترده با وسایل اندک

فضاهای گسترده و باز با کم ترین تعداد وسایل ضروری می تواند محیط خانه را جذاب تر کند. این ایده به عظیمتر نشان دادن فضا نیز یاری بسیاری خواهد نمود. شعار نهضت مینیمایسم ها عنصر ساده گرایی است و لوکس گرایی، استفاده از وسایلی که تنها جنبه تزئینی دارد و کاربرد دیگری جز این ندارد در این مکتب جایی نخواهد داشت. به همین علت است که فضاهای طراحی شده توسط معماران ساده گرا دارای حداقل وسایل با حداکثر کاربرد است. البته که این ایده هوادار بسیاری دارد و می توان از ترند های اصلی این اواخر نام برد.

ترکیب فضای گسترده

پنجره های عظیم(نور طبیعی)

استفاده از نور طبیعی در طراحی داخلی فضا، یاری می نماید تا فضای جالب تری از نور طبیعی داشته باشیم. این هدف تنها با یاری از پنجره های عظیم امکان پذیر است. زیرا که معماران مینیمال تصمیم دارند از هر چیزی به طور طبیعی و مدل ساده آن بهره ببرند پس انتخاب پنجره های عظیم می تواند این هدف را به انتها خود برساند.

این پنجره ها معمولا طوری طراحی و ساخته می شوند که عایق مناسبی برای حرارت و صدا باشند. معمولا این پنجره ها را با پرده های حریر یا کرکره ای ترکیب می نمایند تا از تابش نور به خانه جلوگیری نگردد.

کاربردی بودن و نظم و هماهنگی بین اجزا

در سبک مینیمال بین اجزا هماهنگی وجود دارد. این هماهنگی به وسیله عنصر متریال انتخاب و نظم هندسی بین اجزا طراحی شده رعایت می گردد.بازسازی ساختمان به روش مینیمال در همه فضاهای خانه خط های عمودی یا افقی را مشاهده می کنید زیرا که نمایش این خطوط نشانه ای از نظم و سادگی می باشد.

المان های ساده و کلاسیک

طراحی داخلی فضای ساختمان به روش مینیمال عمدتا از المان های ساده استفاده می گردد. به عنوان مثال به جای استفاده از مبلمان سلطنتی با طرح های خاص از مبلمان چرمی ال شکل یا کلاسیک با رنگ های تیره یا روشن استفاده می گردد.

مبلمان مینیمالیسم

همان طور که از ابتدا گفته شد در سبک معماری مینیمال تزیینات به حداقل مقدار خود می رسند اما استفاده از بافت پشم، پنبه، چوب و سایر بافت های دیگر دلخواه، گلدان های زنده، کوسن های رنگین، تابلوهای عظیم هنری روی دیوارهایی که رنگ خنثی دارند به همراه چراغ ها و لوسترهایی با اشکال هندسی مدرن و خاص به عنوان تزیینات در فضاهای مینیمال مرسوم است.

منبع: رویا مال
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 940

به "بازسازی ساختمان به روش مینیمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان به روش مینیمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید