باران تالاب های خوزستان را احیا کرد ، افزایش جمعیت پرندگان مهاجر در خوزستان

به گزارش ایران 20 دانلود، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به بارش های سال گذشته و اعمال مدیریت در تامین حقابه و حفظ و نگهداشت آب، شرایط فعلی تالاب های استان مطلوب است.

باران تالاب های خوزستان را احیا کرد ، افزایش جمعیت پرندگان مهاجر در خوزستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمد جواد اشرفی شرایط تالاب های خوزستان را مطلوب دانست و گفت: بارندگی و اعمال مدیریت باعث آبگیری و احیای بخش زیادی از تالاب های این استان شد.

وی در بازدید از تالاب هورالعظیم درباره شرایط تالاب های استان اظهار داشت: میزان آبگیری تا به امروز در تالاب هورالعظیم 96 درصد، تالاب شادگان 90 درصد، بامدژ 86 درصد، میانگران 84 درصد و بندون 40 درصد برآورد شده است.

اشرفی ادامه داد: تالاب ها به دلیل نقش کارکردی در معیشت و اقتصاد تالاب نشینان و البته محیط زیست، حیات پرندگان، آبزیان و جاندارانی که زندگی شان به زنده ماندن تالاب ها وابسته است، بسیار با اهمیت هستند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تالاب میانگران در ایذه امسال به صورت مستمر آب داشت و میزان آب در این تالاب کاهش پیدا نکرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص تالاب های هورالعظیم و شادگان گفت: علاوه بر نزولات جوی مناسب، اجرای برنامه های مدیریتی آب در این تالاب ها باعث شده تا بسیاری از قسمت ها که سال های قبل، خشک و به عنوان کانون های گرد و غبار در استان تبدیل شده بودند، زیر آب رفته و باعث شدند تا کانون های گرد و غبار در این قسمت ها مهار شود.

اشرفی درباره مهاجرت پرندگان به تالاب های استان نیز گفت: در زمستان سال گذشته تالاب های خوزستان پذیرای جمعیت زیادی از پرندگان مهاجر بودند و شاهد افزایش حدود 10 درصدی جمعیت پرندگان مهاجر به تالاب های استان بودیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 926

به "باران تالاب های خوزستان را احیا کرد ، افزایش جمعیت پرندگان مهاجر در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باران تالاب های خوزستان را احیا کرد ، افزایش جمعیت پرندگان مهاجر در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید