این روتر وای فای یک دزدگیر هم می گردد

به گزارش ایران 20 دانلود، روتر Gamgee سعی دارد شبکه وای فای خانه را به یک دزدگیر و سیستم امنیتی تبدیل کند. این روتر می تواند افراد و حیوانات را با هوش مصنوعی تشخیص دهد.

این روتر وای فای یک دزدگیر هم می گردد

در هر خانه ای، دزدگیر هوشمند نیست ولی یک روتر وای فای هست. بنابراین، اگر بتوان یک روتر وای فای را به یک سیستم امنیتی و دزدگیر هم تبدیل کرد؛ به راحتی می توان دزدان و مزاحمان را شناسایی کرد.

این همان چیزی است که شرکت استارتاپی Gamgee در آخرین کمپین جمع آوری سرمایه خود، می خواهد بسازد.

روتر وای فای در نقش دزدگیر

به گزارش سایت ، روتر Gamgee براساس این ایده کار می نماید که هر فرد یا حیوانی که در خانه راه می رود و حرکت می نماید؛ یک الگوریتم خاص برای ایجاد اختلال در سیگنال های وای فای منتشر شده از روتر یا مودم روتر دارد.

شرکت Gamgee پیشنهاد داده از این الگوریتم خاص با یاری هوش مصنوعی برای تشخیص مکان و افراد داخل خانه استفاده گردد.

در صفحه جمع آوری سرمایه مشارکتی برای ساخت روتر وای فای Gamgee آمده است:

برای استفاده از این فناوری، باید یک روتر وای فای ویژه Gamgee و دستگاه های شبکه مش بخرید. Gamgee قول می دهد این فناوری می تواند افراد و حیوانات خانگی را با استفاده از هوش مصنوعی شناسایی کند. با گذشته زمان، شبکه متوجه می گردد شما چه اثری در شبکه وای فای به جای می گذارید؛ بنابراین وقتی یک فرد غریبه وارد خانه می گردد؛ زنگ خطر را به صدا درمی آورد.

آیا روتر Gamgee واقعا کار می نماید؟

آیا واقعا این فناوری به درستی کار می نماید و روتر تبدیل به یک دزدگیر واقعی می گردد؟ فعلا نمی توان با قاطعیت پاسخ داد و راهی برای تایید یا رد آن نداریم؛ جز اینکه از نزدیک این روتر وای فای را تست کنیم.

از نظر تئوری، همه می دانیم سیگنال های وای فای می توانند افراد و حیوانات را شناسایی نمایند ولی آیا این تشخیص به مقدار کافی دقیق است که دوست را از دشمن متمایز کند؟

آیا هوش مصنوعی واقعا این قدر پیشرفت نموده که نصف شب، وقتی دارید به دستشویی می روید؛ زنگ خطر را به صدا درنیاورد؟ یا بدتر از آن، یک دزد واقعی را به عنوان یکی از اهل خانه، شناسایی نکند؟

فعلا این فناوری نو و تست نشده است و قطعا ایده خوبی نیست که در خانه یک روتر وای فای بگذارید و دزدگیر استفاده نکنید اما داریم به این سمت حرکت می کنیم و شرکت های زیادی دارند روی چنین ایده ای کار می نمایند که حالا روتر Gamgee یک نمونه در شرف ساخت است.

منبع: شبکه چی
انتشار: 18 تیر 1403 بروزرسانی: 18 تیر 1403 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2301

به "این روتر وای فای یک دزدگیر هم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این روتر وای فای یک دزدگیر هم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید