ایستگاه مترو تهران که برنده جایزه معماری شد!، عکس

به گزارش ایران 20 دانلود، پلازای ایستگاه مترو جهاد، بازسازی ایستگاهی در یکی از شلوغ ترین تقاطع های شهر تهران است که به طرز فریبنده ای، ساده به نظر می رسد. این سازه به تازگی جایزه مؤسسه سلطنتی معماران بریتانیا (ریبا) را دریافت نموده است.

ایستگاه مترو تهران که برنده جایزه معماری شد!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، پلازای ایستگاه مترو جهاد تهران برنده جایزه مؤسسه سلطنتی معماران بریتانیا (ریبا) شد.

این مؤسسه جوایز بین المللی معماری خود را هر سال به پروژه هایی اعطا می نماید که از مرزهای معماری و استانداردهای عالی موجود فراتر می روند.

پروژه هایی که سال جاری برنده شده اند در 14 کشور واقعند.

در سایت مؤسسه سلطنتی معماران بریتانیا آمده است که این پروژه ها نمایانگر تغییر فرهنگی عمده ای در شیوه طراحی و ساخت در معماری برای نسل های امروز و آینده است.

هر پروژه شخصاً از سوی یک نماینده محلی که ریبا منصوب نموده است، بازدید و آنالیز شده است.

ریبا نوشته است که پلازای ایستگاه مترو جهاد بازسازی ایستگاهی در یک تقاطع شلوع و پرترافیک در تهران است که به طرز فریبنده ای ساده به نظر می رسد.

این مؤسسه نوشته است که در این پروژه، زیرساخت حمل ونقل به محلی دیدنی و فضای عمومی تازه تبدیل شده است.

300 هزار آجری که در این پروژه به کار گرفته شده، با استفاده از خاک محلی و با یاری کارگاه های سنتی منطقه ها روستایی اطراف ساخته شده است.

پروژه ساخت پلازای ایستگاه مترو جهاد تهران که مساحت داخلی آن 800 متر مربع است، با بودجه 150 هزار پوند (حدود 11 میلیارد تومان) در نوامبر 2022 (آبان 1401) تکمیل شد. این پروژه پیش از این نیز چند جایزه معماری جهانی را دریافت نموده بود.

پلازا

پلازا (به انگلیسی: plaza) که در زبان اسپانیایی به معنی میدان است، به آن دسته از فضاهای عمومی گفته می گردد که در دل شهرها قرار دارند و در واقع، فارغ از ابعاد تجاری، صرفاً کارکردی پاتوق گونه برای شهروندان دارند. پلازاها عمدتاً محل شکل گیری بخشی از خاطره های جمعی شهروندان هستند که در پاره ای از موارد، این خاطره ها می توانند شکل سیاسی هم به خود بگیرند.

پلازاها، محلی برای جمع شدن شهروندان، قرار دیدار و مصاحبه هستند و به همین علت، برای لحظاتی شهروندان را از استرس های شهری دور می نمایند.

227227

ایستگاه مترو جهاد ایستگاه مترو جهاد ایستگاه مترو جهاد ایستگاه مترو جهاد ایستگاه مترو جهاد ایستگاه مترو جهاد ایستگاه مترو جهاد ایستگاه مترو جهاد ایستگاه مترو جهاد

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 خرداد 1403 بروزرسانی: 26 خرداد 1403 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2299

به "ایستگاه مترو تهران که برنده جایزه معماری شد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستگاه مترو تهران که برنده جایزه معماری شد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید