انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل

به گزارش ایران 20 دانلود، دکوراسیون داخلی از اهمیت ویژه ای در بین طراحان داخلی ساختمان برخوردار است. در طراحی دکوراسیون منزل المان های متفاوتی مورد طراحی و اجرا قرار می گیرند. یکی از این المان ها که همیشه نقش اصلی را در نمای کلی دکوراسیون خانه ایفا می نماید, مبلمان است. طراحی مبلمان منزل باید کاملا اصولی و با توجه به سبک های طراحی داخلی صورت گیرد.

انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت چینی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

مبلمان فضای زیادی در خانه به خود اختصاص می دهد و اولین چیزی است که به محض ورود به هر خانه مورد توجه قرار می گیرد. در کنار انتخاب مبلمان، چیدمان مبلمان منزل نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. بنابراین در این نوشته سعی کردیم تا انواع مبلمان را به شما معرفی کنیم و شما را در انتخاب مبلمان منزلتان کمک نمائیم. نباید فراموش کنید که انتخاب مبلمان شیک تاثیر بی اندازه ای در زیبایی خانه شما خواهد داشت.

مبلمان راحتی

مبلمان راحتی نوعی از مبلمان است که با نشستن و تکیه دادن بر روی آن می توان خستگی روزانه را برطرف کرد و به حسی سرشار از آرامش دست یافت. این نوع مبل ها در دو نوع نیمه راحتی و کاملا راحتی ساخته می شوند.

مبلمان کاملا راحتی جنبه شخصی دارند و ظاهر آنها به نحوی ست که بیشتر برای استراحت مورد استفاده قرار می گیرند. مبل های نیمه راحتی تا حدودی رسمی هستند و علاوه بر استفاده شخصی برای پذیرایی از مهمانان نیز مناسب می باشند.

مبل های راحتی در تنوعی از طرح, رنگ و جنس فراوری می شوند و متناسب با هر نوع دکوراسیون داخلی طراحی شده اند. این مبل ها را می توان به راحتی با توجه به دکوراسیون خانه انتخاب نمود. مدل راحتی می تواند گزینه ای مناسب برای مبلمان اتاق خواب باشد.

مبلمان سلطنتی

این نوع مبلمان همانطور که از اسمش پیداست حالت سلطنتی دارد و مناسب سلیقه افرادیست که پیرو زندگی به سبک سلطنتی هستند. این مبل ها دسته ها و پایه های متنوع و پر از نقش و نگاری دارند که با هنر دست انجام می گردد.

قاب این مبلمان بیشتر به رنگ طلایی و بژ است. این رنگ های براق و جذاب زیبایی بی نظیری به این مبل ها می بخشند. استفاده از وسایل دکوراتیو در کنار مبلمان سلطنتی نمای این مبلمان را شیک تر نشان می دهد. این مدل نمونه ای از مبلمان لاکچری نیز شناخته می گردد.

مبلمان ال شکل

امروزه به دلیل کوچک بودن فضای خانه ها از مبلمان ال شکل برای دورتادور فضای اتاق نشیمن استفاده می گردد. این مبل ها بر اساس فضای مورد نظر ساخته می شوند و از مزیت های آن می توان به ایجاد فضای بیشتر برای نشیمن افراد, تفکیک فضای نشیمن از دیگر فضاها و هماهنگی با دکوراسیون داخلی خانه های کوچک اشاره کرد.

این مدل نمونه ای از مبلمان مدرن می باشد. اگر به فکر انتخاب مدل مبلمان آپارتمان کوچک هستید، پیشنهاد ما خرید مبلمان ال شکل می باشد.

مبلمان کلاسیک

مبل های کلاسیک اصولا در طراحی داخلی منزل به سبک کلاسیک کاربرد فراوانی دارند. سبک کلاسیک از قدیمی ترین و در عین حال زیباترین و اصیل ترین سبک در دکوراسیون داخلی است. این سبک در طراحی خانه های امروزی نیز با توجه به سلیقه افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

نمای شیک و زیبای دکوراسیون به سبک کلاسیک با انتخاب مبل کلاسیک تکمیل می گردد, مبلی که استفاده از رنگ طلایی در قاب دور تا دور آن ویژگی اصلی آن محسوب می گردد. در طراحی بعضی از این مبل ها از هنر منبت کاری استفاده می گردد که نمای فوق العاده زیبایی به این مبلمان می بخشد. با طراحی مبلمان کلاسیک مدرن، امکان استفاده از آن ها در سبک مدرن نیز فراهم شده است.

جدیدترین مدل مبلمان کلاسیک

مبلمان استیل

اگر به دنبال مبلمانی فاخر و شیک هستید، پیشنهاد ما استفاده از مبلمان استیل می باشد. استفاده از این مدل مبلمان در سبک کلاسیک زیاد به چشم می خورد. در ساخت این گونه مبلمان ها از چوب استفاده شده و در طراحی آن از نقش و نگارهای ظریف استفاده می گردد.

مبلمان چرمی

مبل های چرمی در تنوعی از طرح و رنگ طراحی و فراوری می شوند. مبل های چرمی طول عمر بالایی دارند و تمیز نمودن آنها به راحتی انجام می گردد. این مبل ها را می توان در طراحی به سبک معاصر مورد استفاده قرار داد و رنگ چرم آن را مطابق با دکوراسیون داخلی خانه انتخاب نمود.

هنگام خرید مبلمان چرمی باید به موارد زیادی توجه داشته باشید. از جمله این که چرم باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. به طور کلی می توان گفت چرم هایی که از کیفیت خوبی برخوردارند نرم هستند اما در مقابل چرم هایی با کیفیت پایین تر خشک بوده و دچار ترک خوردگی می شوند. هم چنین باید به یاد داشته باشید که این مدل مبل به مراقبت زیادی احتیاج دارد تا دچار ترک خوردگی نشوند.

مبلمان چوبی

این نوع مبلمان از چوب ساخته می گردد و حسی گرم و صمیمی به فضای خانه می بخشد. در انتخاب مبلمان چوبی باید مقاومت و استحکام چوب مد نظر قرار گیرد. در ساخت مبل های چوبی از چوب انواع درختان از جمله راش, گردو, بلوط, چنار, توسکا و … استفاده می گردد.

شزلون

شزلون به یک نوع مبل تکی گفته می گردد که دارای یک دسته قوسی شکل است. این مدل مبلمان بیش تر جنبه تزئینی دارد و برای زیباتر کردن چیدمان مبلمان و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. شزلون نوعی مبل دکوراتیو است و استفاده از آن برای استراحت مناسب نیست زیرا حس راحتی و آرامش ایجاد نمی کند.

مبلمان چستر

نمونه ای دیگر از انواع مبلمان که می توان انتخاب و مورد استفاده قرار داد، مبلمان چستر می باشد. این مدل مبلمان عموما با پارچه های پرز داز مانند مخمل و دکمه های زیاد و دسته های لوله ای شکل شناخته می شوند. از این مبلمان می توان در طراحی سبک کلاسیک و مدرن استفاده کرد.

مبلمان حصیری

به احتمال زیاد زمانی که نام مبلمان حصیری به گوش شما می خورد، به یاد مبلمان فضای باز می افتید. اما انتخاب نمونه ای مناسب از آن می تواند در طراحی دکوراسیون داخلی نیز مورد استفاده قرار گیرد. از آن جایی که رنگ حصیر به رنگ خاکی می باشد و این رنگ نمونه ای از رنگ های خنثی شناخته می گردد، استفاده از آن در کنار سایر وسایل امکان پذیر می باشد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 858

به "انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید