افتتاح 62 طرح گازرسانی در گیلان

به گزارش ایران 20 دانلود، در هفته دولت امسال طرح گازرسانی به 28 روستای صعب العبور و کوهستانی و 34 واحد صنعتی با هزینه ای بالغ بر 117 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

افتتاح 62 طرح گازرسانی در گیلان

به گزارش خبرنگار از ، حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام خبر افتتاح طرح گازرسانی به 28 روستا در هفته دولت امسال گفت: با بهره مندی این روستا ها از نعمت گاز طبیعی مجموع روستا های برخوردار از گاز در استان به 2015 می رسد.

او با بیان اینکه این روستا ها با جمعیتی بالغ بر 1350 خانوار در شهرستان های رودبار، سیاهکل، تالش، ماسال، فومن، لنگرود و رودسر قرار دارند، افزود: برای گازرسانی به این روستا ها بیش از 96 میلیارد ریال هزینه شده و با این افتتاح درصد بهره مندی خانوار های روستایی استان به 95 درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان همچنین از اجرای 102 کیلومتر عملیات شبکه گذاری برای گازرسانی به این روستا ها خبر داد و بیان نمود: با اجرای این میزان شبکه گذاری مجموع طول شبکه گاز در استان به بیش از 20 هزار 600 کیلومتر افزایش یافته است.

اکبر گفت: گازرسانی به بیش از 2 هزار روستا کاری بسیار عظیم است که بحمدالله با همکاری همه سازمان ها و ادارات دولتی در استان به ثمر نشسته است و این موفقیت بزرگ زمانی نمود بیشتری می یابد که بدانیم در طول فعالیت دولت های یازده و دوازدهم بیش از 820 روستا در استان گازدار شده و درصد بهره مندی گاز روستایی گیلان در مدت 6 سال از 65 درصد به 95 درصد افزایش یافته است.

او همچنین از گازرسانی به 34 واحد صنعتی در سطح استان خبر داد و گفت: برای گازرسانی به این صنایع بیش از 21 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان افزود: شهرستان های رشت، انزلی و صومعه سرا هر کدام با 4 واحد صنعتی، بیشترین سهم را از گازرسانی های هفته دولت امسال دارا می باشند و با افتتاح این طرح ها، مجموع مشترکین صنعتی گاز در استان به 5 هزار و 405 مشترک افزایش می یابد.

اکبر اظهار امیدواری نمود تا با رعایت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی توسط مشترکین گیلانی، زمینه استفاده هر چه بیشتر از گاز برای مشترکین در حوزه صنعت فراهم شده و سبب رونق تولید ملی و آبادانی کشور شود

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پایان از برنامه ریزی این شرکت برای گازرسانی به 97 روستای صعب العبور و کوهستانی دیگر در آینده خبر داد و گفت: با افتتاح این روستا ها درصد بهره مندی روستایی گیلان به بالای 97 درصد افزایش می یابد.

آ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 268

به "افتتاح 62 طرح گازرسانی در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 62 طرح گازرسانی در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید