استودیو دیسپلی: مانیتور 27 اینچی 5K نو اپل با قیمت 1600 دلار معرفی گردید

به گزارش ایران 20 دانلود، آخرین محصولی که اپل در رویداد Peek Performance امشب خود معرفی کرد؛ مانیتور Studio Display است. این مانیتور طوری طراحی شده است که ایده آل ترین نمایشگر برای کامپیوترهای سری مک باشد؛ از جمله دسکتاپ تازه Mac Studio این شرکت با پردازنده M1 Ultra. قیمت این مانیتور 1599 دلار است.

استودیو دیسپلی: مانیتور 27 اینچی 5K نو اپل با قیمت 1600 دلار معرفی گردید

مانیتور Studio Display دارای نمایشگری 27 اینچی و 5K است که در یک کاور آلومینیومی قرار می گیرد. این صفحه نمایش می تواند حداکثر 600 نیت روشنایی داشته باشد و از طیف رنگ گسترده P3 پشتیبانی می نماید؛ ضمن اینکه با ویژگی TrueTone macOS نیز سازگار است.

مشخصات این مانیتور اپل کاملا مشابه با iMac با میزان 27 اینچی است که اکنون از رده خارج شده است؛ اگرچه روشنایی مانیتور آی مک کمتر و 500 نیت بود. در بالای صفحه نمایش مانیتور استودیو دیسپلی یک دوربین 12 مگاپیکسل اولتراواید برای ویدئو کنفرانس ها تعبیه شده است.

یک نکته که باید درباره سخت افزار Studio Display بدانیم و شاید ناامیدکننده باشد؛ در حالی که اپل آیفون 13 پرو و پرو مکس، آیپد پرو و مک بوک های پروی 2021 را با نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز وارد بازار نموده است؛ در مانیتور نو خود هنوز به نرخ تازه سازی تصویر 60 هرتز پایبند مانده است.

در بدنه پشتی این مانیتور، شاهد سه درگاه USB-C و یک درگاه Thunderbolt 4 هستیم که این دومی از شارژر تا 96 وات پشتیبانی می نماید. این شارژر برای تمام لپ تاپ های اپل از جمله مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی معرفی شده در سال گذشته کافی است.

اپل مانیتور استودیو دیسپلی را به یک سیستم بلندگوی شش گانه قدرتمند مجهز نموده است که شامل 4 ووفر و دو توییتر می گردد. حتی یک پردازنده A13 در این مانیتور برای بهینه سازی کارایی با کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ های مک این شرکت و استفاده از ویژگی های نرم افزاری مانند Center Stage و spatial audio و دستورات کنترل صوتی Hey Siri به همراه سه میکروفون داخلی استفاده شده است.

قیمت پایه مانیتور Studio Display از 1599 دلار شروع می گردد ولی اگر شما بخواهید با روکش شیشه ای مات از بافت نانو بخرید؛ باید 300 دلار پول بیشتری بدهید و البته می توانید انواع پایه ها و تجهیزات نصب اضافی را هم همراه این مانیتور بخرید!

اپل مانیتور Pro Display XDR را با قیمت 5 هزار دلار در سال 2019 عرضه کرد. قیمت این مانیتور و مشخصات برجسته آن در رنگ و روشنایی نشان می داد برای بازار کاربران حرفه ای عکس و فیلم است و مخاطبان خاصی دارد ولی اکنون پس از سال ها شاهد یک مانیتور رده پایین و میانه از اپل برای کاربران معمولی با قیمت 1600 دلار هستیم.

همچون سایر محصولاتی که امشب اپل معرفی کرد؛ پیش سفارش از امروز شروع شده و 18 مارس وارد فروشگاه ها می گردد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2016

به "استودیو دیسپلی: مانیتور 27 اینچی 5K نو اپل با قیمت 1600 دلار معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استودیو دیسپلی: مانیتور 27 اینچی 5K نو اپل با قیمت 1600 دلار معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید