گران شدن بلیت هواپیما تا مرز 800 هزار تومان!!!

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگار مالی خبرگزاری تسنیم، ماه گذشته تسنیم در گزارشی خبر از گرانی تا 800 هزار تومانی و بی سروصدای بلیت هواپیما داد. بر این اساس با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری جدول تازه دامنه قیمت پروازهای داخلی در سایت انجمن شرکت های هواپیمایی بارگزاری شد.

گران شدن بلیت هواپیما تا مرز 800 هزار تومان!!!

این اتفاق در حالی روی داد که نرخ دلار به عنوان مهم ترین مولفه تاثیرگذار در نرخ بلیت هواپیما از آذرماه سال گذشته (رونمایی از اولین جدول دامنه قیمت پروازهای داخلی) به این سو فرایند نزولی و تقریبا ثابتی را طی نموده است.

در این گزارش که متن آن به وسیله لینک فوق قابل دسترسی است اشاره شد که معین نیست سازمان هواپیمایی کشوری با استناد به چه مواردی مجوز این گرانی را صادر نموده است.

به گزارش تسنیم، حال پس از گذشت حدود 2 ماه از این اقدام انجمن شرکت های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکندگان تاکید نموده که فروش بلیط هواپیما بالاتر از نرخ های آذر ماه 97 تخلف است و ایرلاین ها باید نرخ آذر سال گذشته را ملاک عمل قرار دهند.

سیدجواد احمدی یادآور شد: تیرماه امسال نرخ بلیط هواپیما در پروازهای داخلی به وسیله شرکت های هواپیمایی با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری و بدون هماهنگی با کارگروه تنظیم بازار افزایش یافته و نرخ های نو به اجراگذاشته شده است.

وی ادامه داد: از آنجا که طی نشدن فرآیند مندرج در مصوبه 29 /5/ 97 شورایعالی هماهنگی مالی کشور تخلف بوده و علی رغم مکاتبات این سازمان برای اصلاح فرایند فوق، اقدامی از طرف سازمان هواپیمایی کشوری و شرکتهای هواپیمایی در این زمینه صورت نگرفت، مقرر شد تا معین تکلیف نهایی، نرخ بلیط هواپیما بر مبنای آذر ماه سال گذشته محاسبه و فروخته گردد و فروش بلیط با نرخ بالاتر تخلف محسوب گردد. این موضوع مورد تایید وزیر راه وشهرسازی نیز قرار گرفته و به وسیله وی در رسانه ها تاکید و تایید شده است.

مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان حمایت گفت: بر این اساس طی بازرسی به عمل آمده از 4 شرکت هواپیمایی در هفته های اخیر به دلیل اضافه دریافتی، ضمن تشکیل پفراینده مراتب به تعزیرات حکومتی ارجاع شده و شرایط سایر شرکت ها نیز در دست آنالیز است.

منبع: اُکالا
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1879

به "گران شدن بلیت هواپیما تا مرز 800 هزار تومان!!!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران شدن بلیت هواپیما تا مرز 800 هزار تومان!!!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید