فورد با فناوری واقعیت مجازی خودرو طراحی می نماید

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، در ماه های اخیر بعضی شرکت های خودروسازی کوشش برای طراحی محصولات جدید با استفاده از یک ابزار واقعیت مجازی موسوم به گراویتی اسکچ را شروع نموده اند.

فورد با فناوری واقعیت مجازی خودرو طراحی می نماید

ابزار یادشده به مهندسان امکان می دهد تا خودروهای سه بعدی مدنظر خود را با استفاده از فناوری واقعیت مجازی طراحی نمایند و سپس فرایندهای تکمیل شده را ذخیره نمایند. در حال حاضر این نوع طراحی ها به صورت دوبعدی صورت می گیرد و پس از اسکن شدن با استفاده از نرم افزارهای مختلف به صورت سه بعدی درمی آید تا قابلیت اجرایی آنها معین گردد.

استفاده از ابزار Gravity Sketch باعث می گردد که مراحل طراحی خودرو کوتاه و کم هزینه تر گردد و این کار از همان ابتدا به صورت سه بعدی و با استفاده از یک هدست سه بعدی و با یک دسته کنترل ساده انجام بگیرد. با این کار در وقت طراحان نیز صرفه جویی می گردد و می توان اموری که به چند روز وقت احتیاج دارند را در عرض چند ساعت انجام داد.

Gravity Sketch طراحی خودروی سه بعدی را از هر زاویه ای ممکن می نماید و می توان مدل را به راحتی چرخاند و از بهترین زاویه به آن نگریست. با ابزار یادشده حتی می توان به درون مدل سه بعدی رفت و از زاویه دید مسافر یا راننده به آن نگریست.

تا به حال 5 استودیوی طراحی خودرو در شرکت فورد به ابزار مذکور مجهز شده اند و در حال آنالیز امکانات آن به منظور استفاده جدی تر از Gravity Sketch در آینده هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 131

به "فورد با فناوری واقعیت مجازی خودرو طراحی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فورد با فناوری واقعیت مجازی خودرو طراحی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید