عرصه و حریم 3 کاروانسرا در استان اصفهان مشخص می گردد

به گزارش ایران 20 دانلود، مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در نشست شورای ثبت آثار تاریخی استان از معین عرصه و حریم سه کاروانسرا در شهرستانهای شاهین شهر و میمه و اردستان اطلاع داد.

عرصه و حریم 3 کاروانسرا در استان اصفهان مشخص می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون الله کمک مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان امروز 18 مرداد ماه در خاتمه نشست شورای ثبت آثار تاریخی استان با اعلام این مطلب اضافه نمود: در این نشست پرونده مشخص عرصه و حریم و ضوابط و مقررات حفاظتی کاروانسرای چاله سیاه از توابع شهرستان شاهین شهر و میمه آنالیز و مورد تائید نهاده شد.

او به همین دلیل ادامه داد و گفت: این کاروانسرای تاریخی در روستای جهاد آباد از توابع شهرستان شاهین شهر و میمه در مرکز استان اصفهان واقع شده و متعلق به دوران صفوی بوده و با نام کاروانسرای شیخ علی خان زنگنه نیز خوانده می گردد، لذا در این نشست جهت حفاظت هر چه بهتر از این کاروانسرای زیبای تاریخی، ضوابط حفاظتی و عرصه و حریم آن مورد تائید نهاده شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین تاکید نمود: در این نشست همچنین پرونده مشخص محدوده عرصه، حریم و ضوابط و مقررات حفاظتی دو کاروانسرای بغم و زفرقند در روستاهای بغم و زفرقند از توابع شهرستان اردستان نیز که مرمت شده اند مطرح و با اکثریت آراء به تائید رسید.

الله کمک همچنین گفت: پرونده مشخص محدوده عرصه، حریم، مشخص ضوابط و مقررات حفاظتی این سه کاروانسرا پس از تائید و تصویب در شورای ثبت آثار تاریخی استان اصفهان جهت تصویب نهایی به شورای ثبت آثار تاریخی کشور ارسال شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 259

به "عرصه و حریم 3 کاروانسرا در استان اصفهان مشخص می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرصه و حریم 3 کاروانسرا در استان اصفهان مشخص می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید