زیرساخت های گردشگری در حمیدیه توسعه می یابد

به گزارش ایران 20 دانلود، سرپرست معاونت گردشگری خوزستان از پیگیری برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در حمیدیه اطلاع داد و اضافه کرد: برای رونق گردشگری و اقتصاد شهرستان حمیدیه راه اندازی هفت پروژه شامل مهمان پذیر، اقامتگاه بوم گردی، مجتمع خدمات رفاهی و گردشگری و رستوران سنتی در دست پیگیری است.

زیرساخت های گردشگری در حمیدیه توسعه می یابد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، پیمان نبهانی سرپرست معاونت گردشگری استان در بازدید از ظرفیت های گردشگری شهرستان حمیدیه با اشاره به پتانسیل های بالای محور غرب اهواز در حوزه گردشگری گفت: شهرستان حمیدیه از ظرفیت های تاریخی، طبیعی، کشاورزی و مردم شناسی بسیار غنی برخوردار است.

سرپرست معاونت گردشگری خوزستان، با بیان اینکه شهرستان حمیدیه با توجه به قرار دریافت در راستا زائران اربعین امام حسین (ع) و راهیان نور و نزدیکی به شهر اهواز، نیازمند زیرساخت های گردشگری برای رونق مالی و اشتغال زایی است، اضافه نمود: برای رونق گردشگری و اقتصاد شهرستان حمیدیه راه اندازی 7 پروژه گردشگری شامل مهمانپذیر، اقامتگاه بوم گردی، مجتمع خدمات رفاهی و گردشگری و رستوران سنتی در دست پیگیری است.

حسن بهداد رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان حمیدیه نیز با اشاره به کوشش برای راه اندازی موزه مردم شناسی و اقامتگاه بوم گردی در شهرستان اعلام کرد: با راه اندازی اقامتگاه بوم گردی، گردشگران با زندگی ساده، جذاب و سالم مردم در گذشته آشنا می شوند و آن را از نزدیک تجربه می نمایند.

بهداد، کوشک حمیدیه را یکی از بناهای تاریخی ثبت ملی عنوان و توضیح داد: با مرمت این اثر می توان از آن به عنوان مکانی برای رونق و توسعه گردشگری شهرستان استفاده کرد.

او ادامه داد: وجود رودخانه کرخه، پارک جنگلی گمبوعه، جنگل حمیدیه، رمل، صنعت پرورش گاومیش و شتر و همچنین کشت انواع گل ها از جمله گل شب بو از ظرفیت های گردشگری شهرستان حمیدیه به شمار می آید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 258

به "زیرساخت های گردشگری در حمیدیه توسعه می یابد" امتیاز دهید

1 کاربر به "زیرساخت های گردشگری در حمیدیه توسعه می یابد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های گردشگری در حمیدیه توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید