دوئل مسلحانه در مرز قرقیزستان و تاجیکستان

به گزارش ایران 20 دانلود، سرویس مرزی قرقیزستان امروز (آدینه) گزارش کرد، تنش ها بین قرقیزستان و تاجیکستان یک بار دیگر و پس از آن رو به وخامت گذاشت که نیروهای تاجیکستان به قلمرو این کشور وارد شده و توافق های قبلی را زیر پا گذاشتند.

دوئل مسلحانه در مرز قرقیزستان و تاجیکستان

سرویس مرزی قرقیزستان در بیانیه ای اعلام نمود: نیروهای تاجیکستان تمامی توافقات به دست آمده قبلی بین دو کشور درباره کاهش تنش و مرزبندی بین را نقض کردند. آنها کانتینری را در بخش مرزی بین دو کشور مستقر نموده اند.

در این بیانیه بعلاوه آمده است: ساعت 6 صبح به وقت محلی امروز اوضاع در مرز همچنان پر تنش گزارش شده است چرا که نیروهای تاجیکستان این کانتینر را در منطقه بر جای گذاشته اند. بعلاوه پرسنل نظامی تاجیکستان در نزدیکی مرز و با خودروهای سبک و موتوری مستقر هستند. بعلاوه طرف قرقیزستان کوشش می نماید تا اوضاع را در منطقه حل و فصل کند اما تنش ها همچنان پابرجاست.

پس از کوشش های بی فایده، واحدهای مرزی قرقیزستان به حالت هشدار تغییر شرایط داده اند.

وزرای کابینه دولت قرقیزستان اطلاعات ارائه شده از سوی سرویس مرزی این کشور را تایید می نمایند. دولت قرقیزستان در بیانیه ای اعلام نمود: طرف تاجیکستان توافق هایی را که پیشتر به دست آمده، نقض نموده است و اوضاع در مرز بین دو کشور پر تنش گزارش می گردد.

مناقشات محلی بین دو کشور 29 آوریل امسال میلادی به درگیری های مسلحانه بین گارد مرزی تاجیکستان و قرقیزستان منجر شد که نتیجه بیش از شش ساعت درگیری، 36 شهروند قرقیزستانی کشته و حدود 200 تن دیگر زخمی شدند.

تاجیکستان هم گزارش داده که در جریان این درگیری ها 19 تن کشته و 87 در زخمی شده و بیش از 300 ساختمان هم تخریب شده اند.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1734

به "دوئل مسلحانه در مرز قرقیزستان و تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوئل مسلحانه در مرز قرقیزستان و تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید