دریاچه چورت، دریاچه ای که در اثر زلزله به وجود آمده!

به گزارش ایران 20 دانلود، دریاچه چورت

طبیعت گردان همیشه در پی پیدا کردن نقاط خوش منظره و خوش آب و هوا برای گشت و گذار در قلب طبیعت هستند. دریاچه ها یکی از جلوه های بینظیر طبیعت اند که زیبایی منحصربفردی را به منظرههای اطرافشان هدیه می دهند. ایران دریاچه های زیادی دارد که یکی از مجذوب کننده ترین آن ها دریاچه چورت است. اگر در پی یکی از زیبا ترین دریاچه های ایران هستید تا با دیدن آن به آرامش دلنشینی برسید راهی شمال ایران شوید و از دریاچه چورت دیدن کنید. با رسیدن به کنار این دریاچه چنان تحت تاثیر طبیعت بینظیر اطراف و زیبایی خیره کننده دریاچه قرار می گیرید که تا ساعت ها دلتان می خواهد همانجا در کنار دریاچه بنشینید و هیاهوی زندگی روزمره را فراموش کنید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از دریاچه چورت بیشتر بدانید.

دریاچه چورت، دریاچه ای که در اثر زلزله به وجود آمده!

در هر جایی که دریاچه باشد طراوت و زندگی موج می زند؛ دریاچه روی آب و هوا، چشم مقدارا، حیات وحش و گونه های گیاهی طبیعت اطراف تاثیر زیادی می گذارد و آنجا را تبدیل به منطقه خوش آب و هوا می کند. برای تماشا از دریاچه چورت که گاهی به آن دریاچه میانشه هم می گویند باید به جهت جاده ساری - کیاسر در شمال بروید و بعد از افتادن در این جهت سراغ روستای چورت را بگیرید. از این روستا تا دریاچه حدود 10 کیلومتر جهت خاکی را پیش رو دارید؛ حتی می توانید مدتی را هم در همین روستا توقف کنید چون مطمئنا تماشای مردم مهمانواز محلی و گوش دادن به لهجه شیرینشان می تواند یکی از زیباترین بخش های سفرتان باشد. در این روستا خانه های روستایی زیبایی را می بینید که کوه های سبز در پس زمینه، زیبایی آن ها را دو چندان کرده است. می توانید در همین روستا سراغ دریاچه را از افراد محلی بگیرید تا با راهنمایی های خود رسیدن به دریاچه را برایتان راحت تر کنند. هر چند جهت خاکی رسیدن به دریاچه ناهموار است و سختی های خاص خودش را دارد اما شما را به دریاچه ای رویایی می رساند که تماشایش تا مدت ها از خاطرتان نمی رود. توصیه می کنیم این جهت خاکی که از قلب جنگل های شمال ایران می گذرد را با راهنمایی افراد محلی طی کنید و سفرتان را طوری تنظیم کنید که در روشنایی روز در این جهت باشید. اگر خیال دارید چند ساعتی را در کنار دریاچه بمانید حتما تجهیزات کافی مثل چادر مسافرتی و پتو داشته باشید.

قبل از رسیدن به دریاچه از جهت خاکی که در میان درختان کشیده شده عبور می کنید و بوی پونه، آویشن و درختان گردو که در هوا پیچیده است حسابی هوش از سرتان می برد. این جهت که از میان جنگل های انبوه عبور می کند خود بخشی از سفرتان است؛ جهتی زیبا و دل انگیز که هر چه طبیعت گردی بخواهید را به شما می دهد. با رسیدن به این دریاچه با محیطی رویایی و متفاوت روبرو می شوید. فضایی مه آلود که سکوتی دلنشین آن را مرموز تر کرده است و صدای پرندگان و حیواناتی که در کنار دریاچه بیشتر از هر جای دیگری به گوش می رسد. در اینجا دریاچه در احاطه درختان سرسبز قرار گرفته و همین زیبایی دلفریبی را به آن بخشیده است. چند سالی می شود که این دریاچه یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی این ناحیه شده و هر سال گردشگران زیادی از آن تماشا می کنند. این همه گردشگر به خاطر زیبایی خیره کننده دریاچه راهی این محل می شوند چون طبیعت اطراف دریاچه آنقدر شورانگیز و آرامش بخش است که اگر چند ساعتی را در آن بمانید حتما احساسی لذتبخش را تجربه می کنید.

ماجرای به وجود آمدن این دریاچه هم بسیار جالب است و باعث شده تا به آن لقب دریاچه ای خاص و متفاوت را بدهیم. باورتان می شود این دریاچه بر اثر یک حادثه طبیعی که اغلب آن را بلای طبیعی می دانیم به وجود آمده باشد؟ در کنار این دریاچه چشمه ای وجود دارد و آب زلال آن در گذشته از جهتی می گذشت اما ر زلزله ای که در سال 1318اتفاق افتاد جهت عبور آب چشمه را بست و باعث شکل گیری این دریاچه رویایی شد. برای همین هم هست که هنوز هم می توان تنه درختان قدیمی را بر روی سطح این دریاچه دید چون قبل از اینکه دریاچه شکل بگیرد در بستر آن درختان زیادی بوده است. در این دریاچه که حدود 2/5 هکتار بزرگی دارد ماهی های متنوعی دیده می شود که با ایستادن در کنار آب می توانید آن ها را کاملا ببینید. تعدادی از این ماهی ها را روستاییان به این دریاچه منتقل کرده اند و تعدای دیگر هم از طریق عوامل طبیعی به وجود آمده اند. تعداد این ماهی ها آنقدر زیاد است که می توانید در دریاچه ماهی گیری کنید اما یادتان باشد که شنا در دریاچه خطرناک است و معمولا توصیه نمی شود. این دریاچه که شکلی شبیه بیضی دارد همیشه آب ثابتی ندارد و بسته به این که بارش ها چقدر باشد مقدار آب آن بیشتر و یا کمتر می شود.

بهترین زمان برای تماشا از این دریاچه فصل های بهار، ابتدای تابستان و پاییز است. در فصل بهار، طبیعت اطراف دریاچه سرسبز و باطراوت است و بارش های زیاد، زیبایی بینهایتی را به دریاچه هدیه داده است. هر چه به انتهای تابستان نزدیک می شویم آب دریاچه به خاطر کم بارش بودن این فصل کمتر می شود. دریاچه در هنگام کم آب بودن هم زیبایی های خاص خودش را دارد چون می توانید به جای مانده درخت هایی را که در زمان های دور در این محل بودند را ببینید. پاییز هم از بهترین فصل ها برای تماشا دریاچه است، هوا هنوز چندان سرد نشده و درختان هزار رنگ اطراف، حال و هوای متفاوتی را به دریاچه داده است. اگر در پی این هستید تا زیبایی های پاییز را در دل جنگل های شمال به تماشا بنشینید رفتن به این دریاچه یکی از بهترین گزینه هاست.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1995

به "دریاچه چورت، دریاچه ای که در اثر زلزله به وجود آمده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه چورت، دریاچه ای که در اثر زلزله به وجود آمده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید