جدایی پیمان اکبری از تیم ملی

به گزارش ایران 20 دانلود، کرونا و شاید یک جورهایی هم ترس. ترس از این که بازیکنی مبتلا گردد و نتواند در اردو باشد. البته این قانون فدراسیون جهانی هم هست. برای این که دست تیم ها باز باشد اما همین هفته پیش بود که آلکنو در فهرست خودش روی یک سری از اسامی خط قرمز کشید.

جدایی پیمان اکبری از تیم ملی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران ، پوریا یلی، جواد کریمی، سلیم چپرلی، امیرحسین توخته، مرتضی شریفی و مهدی مرندی نفراتی بودند که از فهرست خط خورده بودند. با این حال چند روز بعد و به یکباره تصمیم عوض شد و مهدی مرندی و مرتضی شریفی به اردو برگشتند. حالا آنها تا آخرین لحظه در اردو هستند و حتی ممکن است شانس این را داشته باشند که در فهرست 12 نفره برای لیگ ملت های ایتالیا قرار بگیرند.

چه کسانی دعوت شده اند؟

سعید معروف ، سید محمد موسوی ، میلاد عبادی پور، رضا عابدینی، پوریا فیاضی، محمدرضا حضرت پور، مسعود غلامی، امیر غفور، صابر کاظمی، محمدجواد معنوی نژاد، علی اصغر مجرد، علی شفیعی، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار و بردیا سعادت نفراتی هستند که باید به ایتالیا بروند. البته مرندی و شریفی هم به این جمع اضافه شده اند تا در صورت مصدومیت، کرونا یا هر حادثه دیگری فهرست ایران خالی نباشد و به قول معروف دست سرمربی در پوست گردو نماند.

مصدومیت معروف جای نگرانی ندارد

هفته قبل انگشت کاپیتان تیم ملی دچار آسیب دیدگی شد. اتفاقی که باعث شد تا مسؤولان تیم ملی خیلی زود جواد کریمی را راهی اردو نمایند. معروف کاپیتان و پاسور اول تیم ملی است اما آلکنو وقتی آسیب دیدگی معروف را دید خیلی زود از خوش خبر خواست تا با جواد کریمی تماس بگیرد که به اردو بیاید. با این حال ظاهرا مصدومیت معروف جای نگرانی ندارد و او با چند روز استراحت می تواند دوباره به تمرینات برگردد.

خط زدن دستیار ایرانی و آمدن مترجم؟

در شرایطی که پیمان اکبری و محمدرضا تندروان دو دستیار ایرانی آلکنو بودند(تا یکی در نهایت در کادر باقی بماند)آلکنو تندروان را انتخاب کرد. با این شرایط پیمان اکبری هم از تیم ملی جدا شد تا تندروان تنها دستیار ایرانی مرد روسی باشد. البته خط خوردن پیمان اکبری حاشیه های خاص خودش را داشته است. می گویند ولادیمیر آلکنو روی نام پیمان اکبری خط قرمز کشید تا جا برای مترجمش باز گردد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که اکبری یکی از مربیان مطرح و باسابقه والیبال ایران محسوب می گردد و رفتاری که با این مربی شد ثابت کرد که مربی روس هیچ شناختی از مربیان ایرانی ندارد. به عقیده منتقدان اگر بنا بر این بود که اکبری از فهرست مربیان تیم ملی خط بخورد باید از همان پیش از شروع اردو این موضوع به اطلاع این مربی می رسید تا اصلا در اردو ها شرکت نکند. در حال حاضر محمدرضا تندروان تنها مربی ایرانی است که روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست.

باید دید چه کسی یا چه کسانی به آلکنو اطلاعات اشتباه داده اند و چرا پیمان اکبری که در دوره حضور کولاکوویچ به عنوان دستیار اول فعالیت می کرد نمی تواند حتی دستیار دوم آلکنو هم باشد. قطعا رفتاری که با پیمان اکبری شد به نوعی شامل همه مربیان ایرانی می گردد و نوع نگاه آلکنو به این مربیان را نشان می دهد.

خوش خبر و شرح در مورد حواشی تیم ملی

امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی درباره همه اتفاق هایی که در اردو افتاده می گوید:ابتدا درباره مصدومیت سعید معروف بگویم. راستش را بخواهید ما هم نگران شده بودیم. در هر صورت انگشت دست برای والیبالی ها اهمیت زیادی دارد. با این حال خیلی زود جواد کریمی را به اردو دعوت کردیم تا مشکل خاصی پیش نیاید. معروف بعد از چند روز استراحت دوباره به تمرینات باز خواهد گشت. درباره انتخاب تندروان هم باید بگویم که انتخاب مربوط به سرمربی است. این یک امر بدیهی است و قطعا همه آن را درک خواهند کرد.در مورد بازگشت شریفی و مرندی به اردو هم که یک اتفاق طبیعی افتاده است. جدا از احتیاط اصلا فدراسیون جهانی این را به یک قانون تبدیل نموده تا تیم ها نگران چیزی نباشند و تا آخرین لحظه بتوانند یکی را جایگزین بازیکنی نمایند که مصدوم می گردد، کرونا می گیرد یا به هر دلیلی نمی تواند در اردو حضور داشته باشد.

مازیار فیروزی - گروه ورزش / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1669

به "جدایی پیمان اکبری از تیم ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدایی پیمان اکبری از تیم ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید