جاده ها دوباره برفی می شوند

به گزارش ایران 20 دانلود، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای خاطرنشان کرد: بارش برف از شب گذشته در جاده های کشور از مناطق شمال غربی شروع شده و این سامانه بارشی که احتمال کولاک را نیز در بعضی نقاط دارد تا دو روز آینده به استان البرز و جاده چالوس نیز خواهد رسید.

جاده ها دوباره برفی می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، پس از بارش برف و باران سنگین در هفته های اخیر و آرام شدن نسبی شرایط جوی در روزهای گذشته، سازمان هواشناسی پیش بینی کرد که طی روزهای آینده دوباره سامانه بارشی از مرزهای شمال غربی ایران، وارد کشور خواهد شد.

حیدر مطاعی، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای درباره شرایط جاده های کشور در روزهای آینده اظهار کرد: از بامداد امروز سامانه بارشی وارد کشور شده و ابتدا استان آذربایجان غربی را دربر می گیرد سپس در دیگر استان های همجوار مانند آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان و کرمانشاه نیز بارش های نسبتا قابل توجهی خواهیم داشت که البته این سامانه هر قدر به مرکز کشور نزدیک تر گردد، از شدت آن کاسته خواهد شد.

وی اضافه نمود: پیش بینی ها به گونه ای است که ضمن بارش برف نسبتا سنگین و کاهش دما، از امشب شنبه 19 بهمن ماه و به ویژه فردا احتمال کولاک در برخی نقاط و جاده های استان های شمال غربی، غربی و برخی مناطق همجوار آن وجود دارد. بنابر این همه مسافران باید پیش از انجام سفر الزامات مسافرت های زمستانی را رعایت نمایند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: از روزهای آینده این سامانه بارشی به تدریج به استان البرز نزدیک خواهد شد و احتمال بارش برف نسبتا سنگین و حتی کولاک در این جاده پرتردد را نیز خواهیم داشت. پس مردم اگر در این روزها می خواهند به وسیله این محور به شمال کشور سفر نمایند، باید در ابتدا از شرایط این جاده و دیگر محورهای مواصلاتی آن آگاه شوند که بهترین شیوه برقراری تماس با سامانه تلفن گویای 141، استفاده از سایت اینترنتی یا اپلیکیشن 141 سازمان راهداری است.

مطاعی تاکید نمود: در این ایام همه پرسنل سازمان راهداری در استان های مذکور در آماده باش کامل خواهند بود و به نظر نمی رسد که با این شرایط، جاده ای مسدود گردد. البته در این میان برخی جاده های آب گیر استان های سیل زده جنوبی به دلیل آسیبی که دیده اند ممکن است در صورت بارش دوباره باران، به صورت مقطعی امکان تردد نداشته باشند اما راهداران این مناطق ضمن بازگشایی راستا، هم اکنون بدون ابلاغ اعتبار ملی برای جبران خسارت های وارد شده سیل اخیر، در حال بازسازی و ترمیم محورهای مختلف در این استان ها هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 758

به "جاده ها دوباره برفی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده ها دوباره برفی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید