اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

به گزارش ایران 20 دانلود، اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

با تغییر احتیاجهای خانواده و همینطور احتیاج به تعمیر و نگهداری یک ساختمان ، بازسازی و یا نوسازی انجام می گردد. بعضی اوقات بازسازی بدون در نظر دریافت تمامی احتیاجها ، هزینه کل پروژه و بدون برنامه ریزی مناسب انجام می گردد.

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

جهت دریافت خدمات نوسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

که این اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان، صدمات و همچنین تلفات زیادی از نظر اقتصادی و کیفیت کار رخ خواهد داد. از جمله اشتباهات رایجی که در انجام بازسازی ساختمان صورت می گیرد عبارتند از:

دلایل نامعلوم جهت بازسازی

اولین و شاید بزرگترین علتی که موجب می گردد تا بازسازی ساختمان با شکست رو به رو گردد و یا به موفقیتی که مد نظر شما بوده است نرسد ، این می باشد که شما دلیل موجه و همچنین قانع کننده ای جهت بازسازی خانه خود نداشته و صرفا به دلیل تعریف دوستان و آشنایانتان به این کار روی آورده اید.

همچنین امکان دارد که انتظارات شما از نتیجه کار بازسازی ساختمان ، بیش از حد واقعی بوده باشد که این مورد نیز موجب عدم رضایت شما از بازسازی منزلتان می گردد.

برآورد اشتباه هزینه در بازسازی

قبل از آغاز مراحل کار ، بودجه و همچنین فهرستی از متریال ها ، مصالح و هزینه های لازم را تهیه نمایید. اگر مطمئن نیستید ، در مورد چگونگی هزینه ها با مشاور یا طراح مشورت کنید.

پس از اطمینان از بودجه کافی برای کل کار ، آن را آغاز کنید. همواره به بودجه خود پایبند بوده و با طراح و مجری که قادر است با کیفیت مناسب و بودجه شما کار کند بازسازی فضا را انجام دهید و درمورد آن به قطعیت برسید.

عدم هماهنگی بودجه و برنامه بازسازی

هر آنچه را که جهت نوسازی در ذهن شما شکل گرفته را به همراه متریال های مناسب و دلخواه خود ، با معمار و مجری در میان بگذارید که درمورد آن ها به توافق برسید تا از اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان جلوگیری کنید. به این علت که عدم هماهنگی برنامه ریزی برای طراحی دلخواه و بودجه کافی تعادل را بر هم زده و چون طراحی خلاف ذهنیات شما از آب در آمده قطعا نارضایتی ایجاد می کند ، که باعث آشفتگی و عدم برنامه ریزی مناسب در کار خواهد شد.

بازسازی با سلیقه بسیار شخصی و همچنین خاص

اگر برای بازسازی از ایده های مختص به خود با سلیقه شخصی پیروی نمایید ، امکان دارد که بعدها جهت فروش منزل خود با مشکلاتی روبرو شوید. به این علت که با سلیقه عموم در تعارض بوده و به همین سبب بهتر می باشد که از به کارگیری رنگ های بسیار شاخص و یا تم های بسیار شخصی پرهیز نمایید و تغییرات را متناسب با عوامل زیباشناسی ، مبانی دکوراسیون داخلی و تناسبات فضا انجام دهید. در غیر این صورت جهت فروش منزل می بایست مجددا برای بازسازی هزینه زیادی بپردازید.

بازسازی ساختمان

بازسازی طبق مد روز

پیروی از مد رایج در دکوراسیون و همچنین نوع طراحی برای منزل ، ایده و همینطور علت مناسبی جهت بازسازی نخواهد بود. زیرا امکان دارد که مد و جریانات روز بسیار کوتاه مدت حاکم باشد و به صورت مداوم تغییر نماید. به همین علت مبنای انتخاب متریال ها و یا سبک طراحی روز برای بازسازی نمی تواند گزینه مطلوبی باشد. با تغییر مد ، احتیاج به تغییر آن و تبعیت از مد جدید حاکم بر جامعه احساس خواهد شد و شما را مجبور به تغییر در منزل و بازسازی دوباره می کند.

بستن قرارداد بدون ارزیابی

انتخاب عاقلانه معمار و همچنین مجری پروژه و مشورت با افراد آگاه جهت یافتن شخص مناسب و مشاهده نمونه کارهای قبلی با نحوه سازماندهی کار و هزینه ها در زمان معین بسیار ضروری می باشد. زیرا با انتخاب نامناسب ، وقت و هزینه زیادی بدون رسیدن به نتیجه دلخواه صرف خواهید نمود.

داشتن تفکر غلط در بازسازی

این موضوع را فراموش کنید که با بازسازی ساختمان خواهید توانست یک فضا را به فضایی دیگر تبدیل کنید ، و یا سبک خیلی متفاوتی را در منزل خود بگنجانید. درخصوص طراحی همه جانبه و همچنین سبک دلخواه خود از قبل با معمار مشورت نمایید و پس از آن درباره بازسازی تصمیم گیری کنید.

کاهش هزینه برای مصالح بی ارزش

حذف و یا کاهش هزینه برای متریال و مصالح استفاده شده در بخش هایی از منزل که قابل مشاهده نیستند ، همانند پارکت یا سطوحی مانند دیوار نما ندارند ، کار بسیار اشتباهی است. به این علت که کیفیت متریال ها در تمامی بخش ها به ویژه در قسمت های درونی و توکار باعث استحکام و مقاومت کافی شده و در صورت عدم توجه و به کارگیری مصالح مناسب ، دوباره کاری و هزینه بیشتری را در بر خواهد داشت.

عدم توجه به حریم ها و مجوز کار

برای انجام بازسازی ساختمان قدیمی و انجام کار در مدت زمان معین و در حیطه حریم های اعلام شده ، حتما احتیاج به اخذ مجوز کاری می باشد. زیرا در صورت عدم رعایت قوانین ممکن است که مجبور به متوقف کردن کار یا دست کشیدن از آن و یا تخریب آن شوید. که تمامی موارد گفته شده هزینه و زمان زیادی را اتلاف می کند.

بی توجهی به ایمنی در حین کار

قبل از آغاز کار ، نقشه ساختمان را مورد توجه قرار دهید و از متخصصین درخواست نمایید که جهت جلوگیری از خطرات احتاقتصادی و همچنین بروز خسارت ناشی از خطرات برق ، تاسیسات و… برنامه ریزی های مربوطه را انجام داده و همچنین محل دیوارهای حامل بار و جای ستون ها را در نظر بگیرند.

منبع: رویا مال
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 937

به "اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید