احتمال توفان و سوزباد در ارتفاعات، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در بعضی منطقه ها

به گزارش ایران 20 دانلود، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید تا خیلی شدید درارتفاعات و احتمال وقوع توفان و سوزباد و بعلاوه خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوای تنفسی در بعضی منطقه ها اطلاع داد.

احتمال توفان و سوزباد در ارتفاعات، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در بعضی منطقه ها

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان باتوجه به فعالیت پراکنده سامانه های بارشی درباره شرایط جوی کوهستان ها و ارتفاعات طی روز های خاتمهی هفته اظهار کرد: طی روز های پنجشنبه و آدینه (17 و 18 فروردین) وزش باد شدید تا خیلی شدید پیش بینی می گردد و مهمترین پدیده جوی طی این دو روز به ویژه در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات زاگرس و البرز و شمال شرق کشور است.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی که وزش باد شدید حاکمیت دارد، مخاطره سقوط و پرتاب شدن بعلاوه کولاک در منطقه ها مرتفع، بارش برف و تشدید سوزباد پیش بینی می گردد. افزایش سرعت باد و وقوع توفان در منطقه ها مستعد، خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوای تنفسی را در پی دارد بنابراین به همراه داشتن تجهیزات محافظتی هنگام صعود مورد احتیاج توصیه می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: بارش های پراکنده به ویژه در ارتفاعات شمال غرب و بخش هایی از ارتفاعات البرز با احتمال رعدوبرق و تگرگ مورد انتظار است بنابراین ضروری است تمهیدات لازم جهت افزایش ایمنی در زمان وقوع رعدوبرق از جمله کاهش ارتفاع و اجتناب از استفاده ابزار های فلزی و ... اندیشیده گردد.

ضیاییان در خاتمه درباره شرایط جوی ارتفاعات تهران نیز توضیح داد: طی پنجشنبه و آدینه (17 و 18 فروردین) به تدریج وزش باد شدید تا خیلی شدید و مخاطره های مرتبط با شرایط باد شدید مورد انتظار است. طی عصر پنجشنبه افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق موقتی پیش بینی می گردد بنابراین تمهیدات لازم به عمل آید.

منبع: فرارو
انتشار: 17 فروردین 1402 بروزرسانی: 17 فروردین 1402 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2215

به "احتمال توفان و سوزباد در ارتفاعات، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در بعضی منطقه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال توفان و سوزباد در ارتفاعات، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در بعضی منطقه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید