آزادسازی و رفع تصرف حدود 50 هکتار از حرایم و بستر رودخانه ها و مسیل ها

به گزارش ایران 20 دانلود، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر امور منابع آب مشهد گفت: از ابتدای سال 99 تا تاریخ 11 اسفندماه حدود 50 هکتار از حرایم و بستر رودخانه ها و مسیل ها محدوده تحت پوشش امور منابع آب مشهد آزادسازی و رفع تصرف شده است.

آزادسازی و رفع تصرف حدود 50 هکتار از حرایم و بستر رودخانه ها و مسیل ها

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد برزوئی در خصوص بازگشایی و رفع تصرف اراضی بستر رودخانه صفی آباد طرقبه شاندیز، اظهار کرد: تعدادی افراد سودجو و متخلف، با خاکریزی و احداث دیوار و مستحداث، اقدام به تصرف اراضی بستر و مسیل رودخانه صفی آباد کرده بودند.

وی افزود: با پیگیری های به عمل آمده و انجام کارشناسی های لازم و تلاش همکاران گروه حفاظت و مهندسی رودخانه های امور، پس از اخذ دستور قضایی از دادستانی طرقبه شاندیز و طی شدن مراحل قانونی و همکاری نیروهای انتظامی، طی دو روز در تاریخ های 10 و 11 اسفند ماه سال جاری، مساحتی بالغ بر 54 هزار و 100 مترمربع از اراضی تصرف شده رودخانه صفی آباد شهرستان طرقبه شاندیز به طول حدود یک کیلومتر بازگشایی و اعاده به وضع سابق شد.

مدیر امور منابع آب مشهد اظهار داشت: در راستای حفظ حقوق بیت المال، حفاظت و صیانت از منابع آبی، اجرای تبصره 4 ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب و نیز ماده 9 لایحه قانون رفع تجاوز از تأسیسات آب و برق، از ابتدای سال جاری تا تاریخ 11 اسفندماه تعداد 96 پرونده مربوط به تخلفات مرتبط با تجاوز و تصرف به حرایم و بستر رودخانه ها و مسیل های محدوده تحت پوشش امور منابع آب مشهد رسیدگی شده است.

برزویی اظهار داشت: این پرونده ها پس از طی شدن مراحل قانونی، اخذ دستور قضایی از دادستانی ها و همکاری نیروی انتظامی توسط این امور مورد اقدام قرار گرفته که این اقدامات موجب آزادسازی و رفع تصرف حدود 50 هکتار از حرایم و بستر رودخانه ها و مسیل ها در این مدت شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1534

به "آزادسازی و رفع تصرف حدود 50 هکتار از حرایم و بستر رودخانه ها و مسیل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادسازی و رفع تصرف حدود 50 هکتار از حرایم و بستر رودخانه ها و مسیل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید