گیت های خطرساز برای بازی پرسپولیس، مراقب شمشیر دو لبه باشید!

به گزارش ایران 20 دانلود، خبرنگاران - گروه ورزشی: فوتبال ایران سالهاست میزبان یک رویداد مهم و دارای اهمیت بین المللی نبوده و همین خلا سبب شده مسئولان به فکر بهسازی استادیوم بزرگ آزادی نباشند و این استادیوم ملی که به پنجاه سالگی نزدیک می گردد، کمبودهایی نسبت به استادیوم های استاندارد فوتبال جهان داشته باشد.

گیت های خطرساز برای بازی پرسپولیس، مراقب شمشیر دو لبه باشید!

حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا و برگزاری دیدار برگشت با نماینده ژاپن در استادیوم آزادی باعث شد مسئولان ایران از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا تحت فشار قرار بگیرند تا برخی نقایص این استادیوم را در مدت کوتاهی رفع نمایند.

یکی از مشکلاتی که در دیدار برگشت پرسپولیس برابر السد به چشم آمد و مورد انتقاد نمایندگان کنفدراسیون آسیا نهاده شد، نحوه ورود تماشاگران به استادیوم بود که سازوکار استانداردی نداشت و تماشاگران با ابتدایی ترین روش وارد استادیوم می شدند.

مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا که توانسته اند در سالهای اخیر با فشار بر روی مسئولان ایرانی، ساختار فیزیکی استادیوم ها و باشگاه ها را یک قدم به جلو ببرند، این بار هم اصرار کردند که این وضعیت باید سروسامان پیدا کند.

با کوشش های اجرا شده روز 6 آبان نخستین گیت ورود الکترونیکی تماشاگران به استادیوم آزادی نصب شد و بعد از آن با کوشش مسئولان وزارت ورزش، شرکت توسعه، فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس این تعداد به 42 گیت رسید تا بخشی از دغدغه ورود تماشاگران رفع گردد.

هر چند این اتفاق را باید گامی مثبت و رو به جلو برای حرفه ای و استاندارد شدن استادیوم آزادی دانست اما باید از آن به عنوان یک شمشیر دو لبه یاد کرد که ممکن است باعث خطرساز شدن و اتفاقات ناخوشایند هم باشد.

این گیت ها برای نخستین بار است که در استادیوم آزادی نصب شده و هنوز امتحانشان را برای ورود پرتعداد تماشاگران پس نداده اند. حالا در دیداری قرار است این گیت ها امتحان شوند که قطعا ظرفیت استادیوم آزادی تکمیل خواهد شد و طبیعتا به دلیل برگزاری بازی در روز غیرتعطیل، اکثر تماشاگران بعدازظهر خود را به استادیوم خواهند رساند.

نگرانی بزرگ در این مورد و پرسش اصلی این است که اگر تماشاگران در یک ساعت خاص برای ورود به استادیوم صف بکشند یا برای ورود هجوم بیاورند، آیا این گیت ها تحمل و توانایی عبور دادن چند ده هزار نفر را دارند؟

آیا شرایط برای ورود بی دردسر و منظم تماشاگران فراهم است؟ آیا مسئولان به فکر هدایت تماشاگران هستند که در ساعات مختلف خود را به استادیوم برسانند تا با آرامش از گیت ها عبور نمایند و مسئله ای پیش نیاید؟

به نظر می رسد مسئولان برگزاری این دیدار باید در چند روز باقی مانده توصیه ها و هدایت های لازم به تماشاگران را داشته باشند تا این شمشیردولبه دردسرساز نگردد و تماشاگران پرتعداد پرسپولیسی بدون مشکل وارد استادیوم شوند.

مرور یک اتفاق تلخ این نگرانی ها را افزایش داده است. حادثه استادیوم آزادی در روز 5 فروردین 1384، در انتها بازی فوتبال بین تیم ملی فوتبال ایران و تیم ملی فوتبال ژاپن، به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت برای خروج از استادیوم آزادی رخ داد و به کشته شدن 7 نفر و زخمی شدن 39 نفر منتهی شد.

به همین خاطر مسئولان باید در روزهای باقی مانده تدبیری برای این موضوع داشته باشند تا اتفاق تلخ گذشته تکرار نگردد و تماشاگران و علاقمندان به فوتبال مثل دیدار برگشت برابر السد بدون کوچکترین مسئله ای وارد استادیوم شوند و در انتها بازی نیز به سلامت خارج شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 80

به "گیت های خطرساز برای بازی پرسپولیس، مراقب شمشیر دو لبه باشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیت های خطرساز برای بازی پرسپولیس، مراقب شمشیر دو لبه باشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید