نامزدهای جایزه ادبی مدیسی معرفی شدند

به گزارش ایران 20 دانلود، 12 رمان فرانسوی و 10 رمان خارجی به عنوان نامزدهای اولیه جایزه ادبی مدیسی فرانسه انتخاب شدند.

نامزدهای جایزه ادبی مدیسی معرفی شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از فیگارو، آرکادیا ا(مانوئل بیاماک تام)، همه مردان به طور طبیعی می خواهند بدانند (نینا بوروئی)، به سارا می گوید (پائولین دلابروی)، در شستشوی بزرگ (فیلیپ ری)، دیوید دیوپ (برادر روح)، تا سپیده دم نگه دار (کارول فایز)، حماقت (پیر گویوت)، پر زدن (فیلیپ لان سون، فرزندان آنها پس از آنها (نیکولاس متیو)، آبی که عبور می نماید (فرانک مؤبر)، قلب سفید (کاترین پولین) و از میان پرده های دنیا (فانی تیلندیر) 12 رمان فرانسوی نامزد جایزه مدیسی در سال 2018 هستند.

در بخش ادبیات خارجی جایزه مدیسی نیز نام آثاری از زادی اسمیت، پیتر استام، برد واتسون، یی یون لی، زو والدس و جان کالفمن اسفنسون دیده می گردد.

جایزه ادبی مدیسی در سال 1958 راه اندازی شد تا نویسندگان خلاق را با وجود ناشناخته بودن شان در دنیای ادبیات مورد تقدیر قرار دهد. این جایزه در سال های اولیه تنها ویژه بهترین رمان فرانسوی بود، اما از سال 1970 بخش رمان خارجی و سپس در سال 1980 بخش مجموعه مقالات نیز به آن افزوده شد. از میان نویسندگان سرشناسی که تاکنون موفق به دریافت جایزه رمان خارجی مدیسی گردیده اند می توان به پل آستر، اورهان پاموک، میلان کوندرا، اومبرتو اکو و فیلیپ راث اشاره نمود.

فهرست نامزدهای مرحله دوم جایزه ادبی مدیسی روز چهارم اکتبر (12 مهرماه) اعلام می گردد و برنده نهایی نیز روز ششم نوامبر (15 آبان) یک روز قبل از جوایز گنکور و رنوردو اعلام می گردد.

پیش از این نام رمان های حقیقت از دهان اسب بیرون می آید (مریم آلوئی)، بدبختی کم (آلبین میشل)، زمانی که خداوند بوکسور آماتور بود(گای بلوی)، آن به سارا می گوید (پائولین دلابروی)، زندگی واقعی (آدلین دیودونه)، برادر روح (دیوید دیوپ)، شورش (کلارا دوپون-مونو)، 17 سالگی (اریک فوتورینو)، اربابان و بردگان (پائول گریولاک)، فرزندان آنها پس از آنها (نیکلاس متئو)، عصر ظن (ژیل مارتین-شافیر)، انجیل بر اساس یوری (توبی ناتان)، 90 ثانیه (آلبین میشل)، زمستان نارضایتی (توماس رِوردی) و هتل ولدهایم (فرانسوا والژو) در فهرست نامزدهای اولیه جایزه معتبر ادبی گنکور قرار گرفته اند.

آن به سارا می گوید (پائولین دلابروی)، برادر روح (دیوید دیوپ) و فرزندان آنها پس از آنها (نیکلاس متئو) سه رمانی هستند که همزمان برای جایزه مدیسی و گنکور نامزد کسب جایزه هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 44

به "نامزدهای جایزه ادبی مدیسی معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزدهای جایزه ادبی مدیسی معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید