مخالف فعالیت معدنی در منطقه کوه شاه هستیم

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران، مهدی حسینی نژاد پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: حوزه صنعت، معدن و تجارت یکی از دستگاه هایی است که نقش کلیدی معادل 39.7 درصد از جی.دی.پی کشور را بازی می نماید و از این آمار نقش حوزه معدن در استان و کشور مشهود است.

مخالف فعالیت معدنی در منطقه کوه شاه هستیم

وی با اشاره به اینکه بیش از 45 درصد جی.دی.پی معادن کشور در استان کرمان است، اعلام کرد: در امسال تا کنون بیش از 200 میلیارد تومان از حقوق دولتی را وصول نموده ایم در حالی که در سال گذشته 400 میلیارد تومان وصول گردیده است که به استناد قانون از این ظرفیت جهت توسعه استان استفاده می گردد.

حسینی نژاد اضافه کرد: برای تحقق رشد 8.5 درصدی استان در حوزه معدن 11.4 درصد رشد برای استان پیش بینی گردیده که 3.7 درصد آن باید از محل بهره وری محقق گردد که یکی از راهکارهای آن استفاده از ظرفیت معادن استان و حقوق دولتی است.

وی توضیح داد: تاکنون بیش از 455 پروانه معدنی با استخراج سالانه 63 میلیون تن مواد معدنی در استان صادر گردیده، که 21 درصد استخراج معادن کل کشور را به خود اختصاص داده است.

حسینی نژاد مطرح نمود: 44 درصد ذخایر کشف گردیده استان در حوزه مس، 36 درصد در حوزه سنگ آهن، 3 درصد در حوزه زغالسنگ و 0.5 درصد در حوزه کرومیت است.

افتتاح 1800 میلیارد تومان پروژه معدنی در کرمان

وی ابراز داشت: سال گذشته 10 هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه معدنی افتتاح داشتیم و امسال در حوزه کرومیت، کنستانتره و مس افتتاح هایی داشته ایم. همچنین در هفته دولت بیش از 1800 میلیارد تومان افتتاح صورت گرفت و تا سرانجام سال نزدیک به پنج هزار و 500 میلیارد تومان پروژه در این حوزه بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: بر اساس تحقیقات اجرا شده عمده ترین مشکل واحدهای صنعتی و معدنی بحث نقدینگی، بازار و فقدان ثبات قیمت ها است. امیدواریم با استفاده از ظرفیت استان این دو مشکل مرتفع شوند و صنایع بزرگ می توانند راهگشای بسیار خوبی برای واحدهای کوچک باشند.

حسینی نژاد بیان داشت: بیش از 49 هزار میلیارد تومان پروژه آماده در حوزه صنعت و معدن استان داریم که 35 هزار میلیارد تومان آن در راستای اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی گردیده و آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: در جهت شفاف سازی و ایجاد فضای آزاد برای سرمایه گذاران در استان از 25 شهریور مرحله سوم آزادسازی محدوده های معدنی انجام می گردد تا برای افرادی که می خواهند در این طرح شرکت نمایند شرایط عادلانه و مساوی باشد و بعد از این تاریخ هیچ ویرایش صورت نمی پذیرد.

حسینی نژاد تاکید نمود: تاکنون 389 محدوده معدنی معین گردیده که دو هزار و 800 کیلومتر از مساحت کل استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان اضافه کرد: به زودی استان کرمان قطب فولاد کشور می گردد و طبق پیش بینی افق توسعه استان در این زمینه تاکنون 10 میلیون تن از 55 میلیون تن فولاد محقق گردیده که ظرفیت بالایی است.

مخالف فعالیت معدنی در منطقه کوه شاه هستیم

وی گفت: برای فعالیت های معدنی در کوه شاه یک پروانه اکتشاف بر اساس قانون معادن در سنوات گذشته صادر گردیده و در زمان صدور پروانه از دستگاه های ذیربط استعلام می کنیم که در آن موقع دستگاه مربوطه موافقت اولیه را اعلام نموده است.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه ما هم مخالف فعالیت های معدنی در کوه شاه هستیم، اضافه کرد: در منطقه کوه شاه ذخیره قابل توجهی وجود ندارد و ما به دنبال این مسئله هستیم که در چارچوب قانون از تخریب کوه جلوگیری گردد و هزینه های سرمایه گذار به استناد قانون معین تکلیف گردد.

حسینی نژاد توضیح داد: بر اساس ماده 43 قانون برنامه ششم که توجهی به مسائل منابع طبیعی ومحیط زیست دارد کوشش داریم با استفاده از این ماده پروژه هایی برای احیاء و حفظ منابع طبیعی و محیط زیست داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 34

به "مخالف فعالیت معدنی در منطقه کوه شاه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالف فعالیت معدنی در منطقه کوه شاه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید