آموزش صنایع دستی به 1700 نفر در زندان های استان کرمان

به گزارش ایران 20 دانلود، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از آموزش صنایع دستی به 1700 نفر در زندان های این استان اطلاع داد.

آموزش صنایع دستی به 1700 نفر در زندان های استان کرمان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان در نشست مشترک با مدیر کل زندانهای استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از الویت های معاونت صنایع دستی این اداره کل بحث آموزش صنایع دستی به زندانیان است، اضافه کرد: در سال گذشته نیز به 2800 نفر از زندانیان استان کرمان آموزش صنایع دستی داده شده است.

او با اشاره به اینکه در زندان اوقات فراغت زیادی برای زندانیان وجود دارد و زندانیان هم دارای استعدادهای خوبی در زمینه فراوری صنایع دستی هستند، توضیح داد: این افراد با یادگیری صنایع دستی می توانند بعد از آزادی هم در این رشته های هنری مشغول به فعالیت شوند و به امرار معاش بپردازند.

او با بیان اینکه هرساله معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان غرفه هایی را به صورت رایگان در اختیار زندانیان قرار می دهد، اضافه کرد: این اقدام هرساله با هدف حمایت از خانواده زندانیان و معرفی هنرهای دستی آنها انجام می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، اظهار کرد: در حال حاضر بهترین نوع صنایع دستی که می توان به زندانیان اموزش داد و هیچ دغدغه ای نیز برای تهیه مواد اولیه ، فروش و فراوری آن وجود ندارد ، هنر حصیر بافی است.

او با بیان اینکه در حال حاضر شهرهای واقع درجنوب و شرق استان کرمان به فراوری گسترده حصیربافی می پردازند، توضیح داد: در این مناطق امکان کشت و پرورش نخل خرما وجود دارد و می توان بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای، ماده اولیه حصیربافی برای فراوری صنایع دستی را تهیه کرد.

فرخی با اشاره به اینکه خوشبختانه در چند سال اخیر محصولات حصیری بازار خوبی برای فروش پیدا نموده اند، گفت: این اداره کل آمادگی لازم را جهت برپایی بازارچه صنایع دستی برای نمایش و معرفی فراوریات زندانیان استان کرمان را دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 127

به "آموزش صنایع دستی به 1700 نفر در زندان های استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش صنایع دستی به 1700 نفر در زندان های استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید