شرایط وخیم مالی عربستان در دوران ولیعهدی بن سلمان

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران، روزنامه الاخبار در گزارشی تحت عنوان سعودی ها در برابر مالیات؛ خداحافظی با دوره رفاه به اوضاع مالی این کشور و وخامت آن در دوره زمامداری محمد بن سلمان ولیعهد عربستان پرداخت.

شرایط وخیم مالی عربستان در دوران ولیعهدی بن سلمان

در این گزارش نوشته شده است: طی روزهای گذشته، فصل جدیدی از سیاستهای اقتصاد ریاضتی در عربستان سعودی در سایه افزایش مالیات ها از 5 درصد به 15 درصد رقم خورد. بحران کرونا و جنگ قیمت نفت باعث شده است که اوضاع مالی عربستان سعودی وخیم گردد. درست است که فرایند تصمیم گیری در مورد اقتصاد ریاضتی در عربستان سعودی از 6 سال قبل در سایه کاهش قیمت نفت شروع شده اما به قدرت رسیدن محمد بن سلمان ولیعهد عربستان باعث شده که اوضاع بدتر گردد.

بر اساس این گزارش، شکست های پی در پی چشم انداز مالی بن سلمان باعث شده بافت اجتماعی جامعه عربستان سعودی با خطر تنش و درگیری رو به رو گردد. نتایج نظر سنجی های اجرا شده بعد از اجرای سیاستهای ریاضتی نشان می دهد که 51 درصد از سعودی ها مجبور هستند هزینه های خود را کاهش داده و 38 درصد از آنها نسبت به این اقدامات بسیار نگران هستند.

در این گزارش آمده است: چند روز قبل، صندوق بین المللی پول با ارائه گزارشی در مورد پیش بینی های خود در قبال اقتصاد کشورهای منطقه اظهار داشت که بدترین عملکرد را برای فراوری داخلی عربستان سعودی از دهه هشتاد میلادی تا به امروز پیش بینی نموده است به طوری که کسری بودجه این کشور نسبت به سال گذشته 2 برابر شده و به 11.4 درصد می رسد.

به نوشته این گزارش، نکته مهم این است که عربستان سعودی از اشتباهات گذشته خود درس نمی گیرد و اعضای سازمان اوپک را تهدید نموده که اگر فراوریات نفتی خود را کاهش ندهند جنگ جدیدی در مورد قیمت ها به راه می اندازد. این در حالی است که کارشناسان هشدار داده اند تداوم جنگ قیمتها از سوی عربستان می تواند در نهایت به فروپاشی این کشور بینجامد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1104

به "شرایط وخیم مالی عربستان در دوران ولیعهدی بن سلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط وخیم مالی عربستان در دوران ولیعهدی بن سلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید