واکنش مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا به برکناری اش توسط ترامپ

به گزارش ایران 20 دانلود، بازپرس کل جامعه اطلاعاتی ایالات متحده که اخیر توسط ترامپ از کار برکنار شده است، نسبت به این اقدام رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

واکنش مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا به برکناری اش توسط ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، مایکل اتکینسون بازپرس کل جامعه اطلاعاتی ایالات متحده که روز آدینه توسط دونالد ترامپ برکنار شد، در واکنش به این اقدام گفت: بر این باورم که رئیس جمهور آمریکا من را تنها به خاطر عمل به تعهدات و وظایفم به عنوان یک ناظر و بازپرس بی طرف و مستقل برکنار نموده است.

وی در ادامه اضافه کرد: سخت است که تصور کنیم بی اعتمادی رئیس جمهور به من موجب برکناری از این پست شده است و من فکر می کنم تعهد من برای عمل به وظایف و مسئولیت ها به عنوان یک بازپرس بی طرف موجب این اقدام شده است.

ترامپ روز شنبه از این تصمیمش دفاع نموده و اتکینسون را مایه ننگ بازپرسان کل آمریکا ارزیابی نموده است.

دونالد ترامپ روز آدینه به کنگره خبر داد که در حال برکناری مایکل اتکینسون است، کسی که در تحقیقات سال گذشته درباره استیضاح رئیس جمهور آمریکا نقش داشته است.

ترامپ با ارسال نامه ای برای نمایندگان کنگره نوشته است: قصد دارم این مقام رسمی جامعه اطلاعاتی یعنی مایکل اتکینسون را طی 30 روز آینده برکنار کنم. این بیشترین اعتماد را به افرادی که تحت عنوان بازپرس کل جامعه اطلاعاتی مشغول به فعالیت بوده اند، داشته ام ولی دیگر هیچ اعتمادی به فرد مذکور ندارم.

اتکینسون تاکید نموده است که گزارش افشاگر اطلاعاتی آمریکا درباره متهم کردن ترامپ به سو استفاده از قدرت در پرونده جنجالی اوکراین، معتبر بوده است.

اتکینسون همچنین از این مساله به شدت ابراز نگرانی نموده است که ترامپ با تحت فشار قراردادن رئیس جمهور اوکراین برای تحقیق درباره فعالیت های جو بایدن و پسرش در گفتگوی تلفنی جنجالی 25 جولای، خودش را در معرض خطرات جدی امنیت ملی و فعالیت های ضد اطلاعاتی قرار داده است.

دموکرات ها به شدت از این تصمیم ترامپ انتقاد نموده اند، آن هم در شرایطی که ایالات متحده با بحران گسترش ویروس کرونا روبرو است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 929

به "واکنش مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا به برکناری اش توسط ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا به برکناری اش توسط ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید