واکنش آمریکا به محکومیت تفنگدار سابق آمریکایی در روسیه به جاسوسی

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران به نقل ازدویچه وله، آمریکا خواهان آزادی تفنگدار سابق این کشور در روسیه شد که به تازگی به جاسوسی محکوم شده است.

واکنش آمریکا به محکومیت تفنگدار سابق آمریکایی در روسیه به جاسوسی

در همین ارتباط، جان سالیوان، سفیر آمریکا در مسکو، پایتخت روسیه ضمن محکوم کردن حکم دادگاه درباره جاسوسی این شهفرایند آمریکایی گفت که درباره محکومیت جاسوسی او مدرکی وجود ندارد.

سفیر آمریکا همچنین مدعی شده که محکومیت شهفرایند این کشور در روسیه به جاسوسی نقض حقوق بشر و استانداردهای حقوقی بین الملل است.

دادگاهی در مسکو امروز دوشنبه یک تبعه آمریکایی-انگلیسی را به اتهام جاسوسی برای واشنگتن به تحمل 16 سال مجازات زندان محکوم کرد.

قاضی دادگاه رسیدگی کننده به این پفراینده از پل ویلان به عنوان تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا اشاره نمود و گفت که این متهم 50 ساله باید دوران محکومیت خود را در یکی از بازداشت گاه های شناخته شده به جهت وضع مقررات سخت گیرانه سپری کند.

دادگاه در حالی 16 سال مجازات زندان را برای این تبعه آمریکایی مورد تأیید قرار داده که دادستان کل روسیه پیش تر خواستار صدور حکم 18 سال زندان برای وی شده بود.

واشنگتن پیش تر اعلام نموده بود که از نزدیک فرایند رسیدگی به این پفراینده را دنبال می نماید.

ایالات متحده آمریکا اواخر سال گذشته میلادی پیشنهاد مبادله پل ویلان را با یک زندانی روس رد نموده بود.

این تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا که گفته می گردد تابعیت کشورهای کانادا و ایرلند را هم دارد دو سال پیش در جریان سفر به مسکو دستگیر شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1050

به "واکنش آمریکا به محکومیت تفنگدار سابق آمریکایی در روسیه به جاسوسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش آمریکا به محکومیت تفنگدار سابق آمریکایی در روسیه به جاسوسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید