هشدار نیچروان بارزانیدرباره اوضاع عراق

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران به نقل از العالم، نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق درباره اتفاقات و حوادث اخیر در بغداد و سایر استان های معترض ابراز نگرانی کرد و درباره از کنترل خارج شدن اوضاع، هشدار داد.

هشدار نیچروان بارزانیدرباره اوضاع عراق

وی طی بیانیه ای گفت: با نگرانی بالایی به تداوم اتفاقات جاری و اقدامات خشونت بار در بغداد و سایر استانهای عراق می نگریم. کشتار شرکت نمایندگان در تظاهرات های مسالمت آمیز در پل السنک و میدان الخلانی بغداد؛ جنایات غیرقابل توجیهی هستند و نهادها و طرف های مسئول عراق باید جنایتکاران از هر طرفی که باشند، شناسایی و دستگیر و طبق قانون با آنها برخورد نمایند.

بارزانی در ادامه ضمن تسلیت ابراز همدردی به خانواده های قربانیان تظاهرات های اخیر و دعا برای شفای عاجل زخمی ها، گفت که تظاهرات های مسالمت آمیز، حق قانونی معترضان است و این امر غیرقابل قبول است که علیه تظاهرات نمایندگان، خشونت اعمال گردد.

رئیس اقلیم کردستان عراق در ادامه بر ضرورت تعامل مسئولانه و ملی گرایانه کلیه طرف ها با اوضاع ایجاد شده به منظور از کنترل خارج نشدن اوضاع و جلوگیری از اتفاقات خطرناک و نگران نماینده بیشتر تاکید نمود.

عراق از ابتدای ماه اکتبر شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به وجود فساد و بیکاری و شرایط نابسامان معیشتی است. این تظاهرات چند هفته به دلیل ایام اربعین حسینی (ع) متوقف شد. با این حال، از 25 اکتبر (سوم آبان) دوباره از سر گرفته شد و همچنان ادامه دارد.

این تظاهرات در بعضی مناطق، با خروج از راستا مطالبات اصلی، وارد فاز سیاسی و فرقه ای شد و به درگیری میان تظاهرات نمایندگان با نیروهای امنیتی انجامید و در آخرین درگیری ها که روز آدینه در بغداد روی داد، افراد مسلح ناشناس، به سوی معترضان تیراندازی و شماری را قربانی کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 593

به "هشدار نیچروان بارزانیدرباره اوضاع عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نیچروان بارزانیدرباره اوضاع عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید