هایکو ماس: اولویت ما ایجاد امکان مذاکره میان آمریکا و ایران است

به گزارش ایران 20 دانلود، وزیر امور خارجه آلمان از ابراز تمایل آمریکا برای مذاکره با ایران در نشست جی 7 استقبال کرد و آن را اولویتی برای آلمان تلقی کرد.

هایکو ماس: اولویت ما ایجاد امکان مذاکره میان آمریکا و ایران است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه پاکستانی دان، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان که به همراه وزرای امور خارجه انگلیس و فرانسه برای رایزنی با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا در هلینسکی شرکت نموده بود گفت که این سه کشور[آلمان، انگلیس و فرانسه] خواهان پیش برد رویداد نشست جی 7 هستند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر تمایل به مذاکره با ایران تاکید نمود.

ماس در جمع خبرنگاران گفت: اولویت ما ایجاد امکان مذاکره میان آمریکا و ایران است. ما درباره کوشش های دیپلماتیک بیشتر با فرانسوی های و انگلیسی ها و همچنین در منطقه با تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس، مذاکره خواهیم کرد.

همچنین پیش از این نشست، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس گفت که وی خواهان پیش برد مذاکرات مثبت جی 7 درباره ایران است.

به گزارش خبرنگاران، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در نشست جی 7 گفت که فرانسه سعی دارد امکان مذاکره میان روسای جمهور آمریکا و ایران را فراهم کند.

دونالد ترامپ نیز اظهار کرد که در صورت درست بودن شرایط حتما این کار را خواهد نمود.

این در حالی است که رئیس جمهور ایران در این باره گفت که آمریکا پیش از مذاکره با ایران باید تحریم هایی را که بر این کشور اعمال نموده است، لغو کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 385

به "هایکو ماس: اولویت ما ایجاد امکان مذاکره میان آمریکا و ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هایکو ماس: اولویت ما ایجاد امکان مذاکره میان آمریکا و ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید