نماینده انگلیسی اخراج شده از خاک هند وارد پاکستان شد

به گزارش ایران 20 دانلود، مسئول تحقیق پیرامون مساله کشمیر در مجلس انگلیس که اجازه ورود به هند را نیافته بود به پاکستان سفر کرد و مورد استقبال وزیر خارجه این کشور قرار گرفت.

نماینده انگلیسی اخراج شده از خاک هند وارد پاکستان شد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از اکسپرس نیوز، در پی لغو ویزا و اخراج دبی آبراهام کننده مجلس انگلیس از هند وی جهت بررسی شرایط کشمیر وارد پاکستان شد.

گزارش ها حاکی است شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان طی پیامی ضمن خوش آمد گویی به آبراهام اعلام کرد: او در انجام تحقیقات پیرامون کشمیر آزاد است.

آبراهام در یک مصاحبه خبری حین ورود به پاکستان اعلام کرد: ذاتا موافق پاکستان و مخالف هند نیستم ولی می خواهم صدای مردم مظلوم کشمیر باشم.

وی بلافاصله پس از ورود به پاکستان راهی منطقه آزاد کشمیر شد و مورد استقبال مسئولین این منطقه قرار گرفت.

آبراهام گفت: هند نمی تواند با ممانعت از سفر ما به کشمیر مانع تحقیقات شود به همین دلیل از مسئولین دهلی نو می خواهم در این زمینه با ما همکاری کنند.

وی گفت: دولت هند طی 200 روز اخیر و برای سرکوب کردن اعتراضات مسلمانان در کشمیر و دیگر نقاط هند حداقل 30 هزار جوان را بازداشت کرده و این نقض آشکار حقوق بشر است.

کننده مجلس انگلیس اضافه نمود: تمام کشورها باین به قوانین سازمان ملل احترام گذاشته و از سرکوب اتباع خود جلوگیری کنند.

گفتنی است هند از 200 روز پیش با لغو خودمختاری کشمیر ضمن زیر پا گذاشتن معاهده های سابق عملا تصمیم دارد کشمیر را بخشی از خاک خود معرفی کند.

این در حالی است که مردم کشمیر و سازمان ملل از دهلی نو و اسلام آباد می خواهند با برگزاری یک همه پرسی شفاف آینده کشمیر را به دست مردم آن بسپارد.

هند طی 3 دهه اخیر حداقل 100 هزار نفر از مردم کشمیر را کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 790

به "نماینده انگلیسی اخراج شده از خاک هند وارد پاکستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده انگلیسی اخراج شده از خاک هند وارد پاکستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید