نقش ایران و روسیه در پیشبرد مذاکرات در سوریه

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در جریان مصاحبه با تلویزیون روسیه به مناسبت پنجمین سال حضور نظامی روسیه در سوریه گفت: روسیه و ایران نقش مهمی در حمایت از فرایند مذاکرات در سوریه و پیشبرد آن ایفا کردند.

نقش ایران و روسیه در پیشبرد مذاکرات در سوریه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وی اضافه نمود: تروریست ها با حمایت مستقیم آمریکا، فرانسه، انگلیس، قطر و عربستان در مناطق مختلف سوریه پیشروی نموده و در حال اشغال شهرهای ما بودند.

اسد ادامه داد: آنها علاوه بر این، به صورت کلی از سوی کشورهای غربی، تحت حمایت غیرمستقیم قرار داشتند. شرایط در سوریه بسیار خطرناک بود. ما در جریان نشست های خود با فرماندهان نظامی و سیاسی روسیه به ویژه بعد از حضور داعش در سوریه در سال 2014 این مسأله را آنالیز کردیم.

وی اضافه نمود: تروریسمی که ما در سوریه با آن مبارزه کردیم همان تروریسمی است که دست به عملیات خرابکارانه در دنیا می زند؛ بنابراین به نفع روسیه بود که این فرایند را در سوریه هدف قرار دهد و از این ثبات که به نفع دیگر کشورهای دنیا و روسیه بود حمایت کند.

رئیس جمهور سوریه بیان نمود: چنانچه مذاکرات سیاسی در سوریه میان گروه های داخلی این کشور صورت پذیرد پیروزیت آمیز عمل خواهد نمود اما این مذاکرات در سایه مداخلات خارجی پیروز نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1228

به "نقش ایران و روسیه در پیشبرد مذاکرات در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش ایران و روسیه در پیشبرد مذاکرات در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید