موافقت وزرای دارایی یورو با شروع مذاکرات بسته نجات اقتصادی جدید با یونان

به گزارش ایران 20 دانلود، خبرنگاران: وزرای دارایی منطقه یورو امروز پنجشنبه با شروع مذاکرات مربوط به اعطای بسته نجات اقتصادی سه ساله جدید به یونان موافقت کردند.

موافقت وزرای دارایی یورو با شروع مذاکرات بسته نجات اقتصادی جدید با یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزرای دارایی منطقه یورو با انتشار بیانیه ای اعلام کردند: پس از موافقت مجلس یونان با طرح ریاضت اقتصادی پیشنهادی نهادهای اقتصادی بین المللی، وزرای دارایی منطقه یورو نیز آماده مذاکره با یونان برای اعطای یاری های اقتصادی جدید هستند.

البته تصمیم وزرای دارایی منطقه یورو پس از رای گیری این مساله در مجلس های اروپایی طی روزهای آینده اجرایی خواهد شد.

نیکوس ووتسیس وزیر کشور یونان نیز تاکید نمود که مخالفت بعضی نمایندگان حزب سیریزا با طرح ریاضت اقتصادی جدید موجب خواهد شد تا انتخابات زودهنگام احتمالا طی ماه سپتامبر یا اکتبر برگزار گردد.

مخالفت بعضی نمایندگان تندروی حزب سیریزا با طرح جدید ریاضت اقتصادی موجب خواهد شد تا دولت آتن برای تصویب نهایی این طرح به آراء احزاب مخالف احتیاج داشته باشد.

وی در این باره گفت: این احتمال زیاد است که انتخابات زودهنگام در سپتامبر یا اکتبر برگزار گردد.

روز دوشنبه، رهبران اروپایی به اتفاق آرا با طرح نجات اقتصادی 3 ساله ای به آتن به ارزش 86 میلیارد یورو موافقت کردند که در ازای اعطای این یاری اقتصادی، دولت یونان نیز متعهد به اجرای اصلاحات اقتصادی از جمله اصلاح قوانین کار، سیستم بازنشستگی و اقتصادیات بر ارزش افزوده خواهد شد.

بر اساس طرح ریاضت اقتصادی جدید، یونان باید 50 میلیارد یورو از اموال دولتی خود را خصوصی کند. بعضی مخالفان این طرح در مجلس یونان، خصوصی سازی اموال و دارایی های دولتی را خودکشی اجتماعی ارزیابی نموده اند.

یونان با تبعات منفی بحران اقتصادی و اقتصادی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد فراوری ناخالص داخلی رسیده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 932

به "موافقت وزرای دارایی یورو با شروع مذاکرات بسته نجات اقتصادی جدید با یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت وزرای دارایی یورو با شروع مذاکرات بسته نجات اقتصادی جدید با یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید