منابع عراقی: تحرکات آمریکایی ها در عراق به شب محدود شده است

به گزارش ایران 20 دانلود، منابع عراقی می گویند که نیروهای آمریکایی در عراق تحرکات خود را به شب ها محدود نموده و در طول روز از مقرهای خود خارج نمی شوند.

منابع عراقی: تحرکات آمریکایی ها در عراق به شب محدود شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به گفته منابع عراقی نیروهای آمریکایی در این کشور تحرکات هوایی و زمینی خود را به ساعات شب محدود نموده اند و همزمان پرواز پهبادها بر فراز پایگاههای آمریکایی یک لحظه نیز قطع نمی گردد.

وبگاه العربی الجدید با اعلام این خبر مدعی شد که تحرکات شبانه آمریکایی ها و دیگر نیروهای ائتلاف ضد داعش با هماهنگی مقامات عراقی صورت می گیرد با این هدف که فشار گروههای مخالف حضور نیروهای خارجی در عراق کاسته گردد و آن ها نتوانند با دریافت تصاویر حرکت این نیروها در روز، فشارها را بر دولت بغداد افزایش دهند. علاوه بر این تحرک در شب امنیت بیشتری دارد.

یک مسئول دولتی عراقی در این خصوص گفت که تحرکات نظامی نیروهای ائتلاف آمریکایی عموما با بالگرد صورت می گیرد و دلیل افزایش آن در برهه اخیر به بازچینی نیروهای آمریکایی مربوط می گردد که با هدف تأمین امنیت آن ها پس از حملات راکتی اخیر صورت می گیرد.

در این راستا مسئولان عراقی می گویند که حرکت کاروان های نظامی آمریکایی همیشه با همراهی نیروهای ارتش عراق صورت می گیرد. یک افسر ارتش عراق به العربی الجدید گفت که هیچ کاروان آمریکایی بدون اسکورت نیروهای عراقی صورت نمی گیرد.

او افزود: عراقی ها عموما از حضور آمریکایی ها ناراحت هستند چرا که روزهای سخت اشغال را به یاد می آورند؛ روزهایی که کاروان های آمریکایی بی دلیل شهروندان عراقی را در خیابان ها به قتل می رساندند.

بعضی منابع رسانه ای در هفته گذشته مدعی شده بودند که آمریکا قصد کاهش نیروهای خود در عراق را دارد اما قصی الأنباری یکی از سران سازمان الحشد الشعبی عراق روز گذشته (سه شنبه) گفت که خروج نظامیان آمریکایی از پایگاه های آن در الأنبار صحت ندارد و آمریکا در حال اجرای مانور نظامی برای افزایش نیرو در پایگاه عین الأسد است. (جزئیات بیشتر)

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 911

به "منابع عراقی: تحرکات آمریکایی ها در عراق به شب محدود شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع عراقی: تحرکات آمریکایی ها در عراق به شب محدود شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید