ماکرون: مذاکرات با ایران سختگیرانه خواهد بود، عربستان باید بخشی از هرگونه توافق هسته ای باشد!

به گزارش ایران 20 دانلود، رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با یک شبکه سعودی با تأکید بر اینکه مذاکرات با ایران درباره برجام سختگیرانه خواهد بود، خاطرنشان کرد که عربستان نیز باید بخشی از هرگونه توافق با ایران باشد.

ماکرون: مذاکرات با ایران سختگیرانه خواهد بود، عربستان باید بخشی از هرگونه توافق هسته ای باشد!

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز آدینه در مصاحبه با شبکه سعودی العربیه اعلام نمود که عربستان باید بخشی از هرگونه توافق با ایران باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ماکرون در این خصوص اضافه نمود: ما نباید اشتباهی که در سال 2015 مرتکب شدیم و کشورهای منطقه را در توافق با ایران در نظر نگرفتیم، دوباره مرتکب شویم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس جمهور فرانسه همچنین مذاکرات احتمالی با ایران برای احیای برجام را سختگیرانه خواند و اذعان کرد که زمان برای دستیابی به توافق با ایران بسیار کوتاه است.

طرف های اروپایی برجام به همراه آمریکا که در ماه مه سال 2018 (اردیبهشت 97) از برجام خارج شده و اکنون صحبت های درباره بازگشتش به برجام مطرح است، طی روزها و هفته های اخیر چندین بار خواهان بازگشت ایران به تعهدات هسته ای خود ذیل برجام شده اند؛ این در حالی است که کاهش تعهدات هسته ای ایران اساساً واکنشی به خروج آمریکا از برجام و کوتاهی طرف های اروپایی در اجرای تعهداتشان بوده است.

ایران همچنین در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکایی و اروپایی در مورد ضرورت تقویت برجام (افزودن بندهای جدید به آن) تأکید نموده است که هیچ گونه تغییری در مفاد اولیه برجام را نخواهد پذیرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1446

به "ماکرون: مذاکرات با ایران سختگیرانه خواهد بود، عربستان باید بخشی از هرگونه توافق هسته ای باشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون: مذاکرات با ایران سختگیرانه خواهد بود، عربستان باید بخشی از هرگونه توافق هسته ای باشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید