مالکی: درخواست الکاظمی برای مشارکت در دولت آینده عراق را رد کردیم

به گزارش ایران 20 دانلود، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق تاکید کرد این ائتلاف درخواست نخست وزیر مکلف برای مشارکت در دولتش و برعهده دریافت یک پست وزارتی را رد کرده است.

مالکی: درخواست الکاظمی برای مشارکت در دولت آینده عراق را رد کردیم

به نقل از خبرگزاری عراقی واع، نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون گفت: فضای رسانه ها شاهد اظهاراتی غیرمسئولانه و اخباری نادرست درباره تشکیل دولت است. اینجا باید تأکید کنیم که ائتلاف دولت قانون با همکاری دیگران برای تشکیل دولتی متعهد که نماینده واقعی برای منافع عراق و قادر به حل بحران ها باشد تلاش می کند. ما درخواستی را از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر مکلف برای شرکت در دولتش دریافت کردیم اما آن را رد کردیم.

مالکی گفت: آنچه برای ما مهم است این است که دولتی قوی و مقتدر داشته باشیم که به مسئولیت های خود در قانون اساسی عمل کند. به اندازه ای که تشکیل دولت برایمان مهم است داشتن پست و وزارتخانه برایمان مهم نیست. ما با شرکای خود برای تحقق این مأموریت سخت همکاری می کنیم. ما هیچ نامزدی را برای هیچ پست و وزارتخانه ای مطرح نکرده ایم.

از سوی دیگر حیدر العبادی، رئیس ائتلاف النصر عراق احتمال داد که الکاظمی در مأموریتش درباره تشکیل دولت پیروز باشد.

وی گفت: اتخاذ تصمیمات نادرست از سوی رهبران سیاسی در دوره های مختلف این فرصت را به وجود آورد که بغداد به میدان نزاع های منطقه ای و بین المللی تبدیل شود.

وی اضافه نمود: فشار خارجی به ویژه درباره تشکیل دولت در زمان کنونی به دلیل مشغول بودن جهان به مقابله با کرونا بسیار کمتر از گذشته است. اکنون فرصت طلایی برای فراکسیون های سیاسی جهت تشکیل دولت بدون مداخله های خارجی وجود دارد.

العبادی گفت: الکاظمی شخصی پیروز و به ارزش های شغلی پایبند است. به ویژه بعد از تعیینش به عنوان مدیر دستگاه اطلاعات در سال 2015 در کارش پیروز عمل کرده است. در آن دوره سهمیه بندی و نزاع حزبی حکمفرما بود اما او توانست این پست را برعهده بگیرد.

العبادی اضافه نمود: الکاظمی به مذاکرات خود با فراکسیون های سیاسی ادامه می دهد و کابینه وزارتی خود را به آن ها معرفی کرده است. لیست اسامی کابینه وی که در رسانه ها منتشر شده بخشی از آن درست و بخشی نادرست است.

العبادی گفت: فرایند انتخابات ایجاب می کند فراکسیون ها دولت را تشکیل دهند. دلیل اینکه فراکسیون ها با نامزدی نخست وزیر در انتخابات سراسری مخالفند این است که این دولت موقت است و مقدمه ای برای برگزاری انتخابات زودهنگام است. الکاظمی تأکید کرد می خواهد نخست وزیر دولت انتقالی باشد و قصد ندارد حزب یا جریان سیاسی مشخصی را تشکیل دهد.

وی درباره ریاضت مالی در دوره نخست وزیری اش گفت: ما با چالش های بزرگی از جمله جنگ علیه تروریسم و کاهش قیمت نفت روبرو بودیم. تدابیر ریاضت مالی به مقابله با فساد کمک کرد.

وی گفت که در دوره نخست وزیری اش اصلاحات مالی و اداری انجام داده و حقوق روسای سه گانه را کاهش داد.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 987

به "مالکی: درخواست الکاظمی برای مشارکت در دولت آینده عراق را رد کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالکی: درخواست الکاظمی برای مشارکت در دولت آینده عراق را رد کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید