قطر: توافق بین آمریکا و طالبان اولین گام تحقق صلح است

به گزارش ایران 20 دانلود، وزیر خارجه قطر ضمن استقبال از توافق صلح بین طالبان و آمریکا در افغانستان، از طرفین خواست صادقانه آن را اجرا نمایند.

قطر: توافق بین آمریکا و طالبان اولین گام تحقق صلح است

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه قطر توافق ایالات متحده آمریکا با طالبان را نخستین گام برای تحقق صلح فراگیر در افغانستان دانست و گفت که دوحه یقین دارد که راهکار نظامی در این کشور فایده ای نخواهد داشت.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی امروز شنبه (دهم اسفند) طی جلسه امضای توافق صلح بین آمریکا و طالبان در پایتخت قطر گفت که این کشور به وساطت به عنوان ابزاری مهم جهت حل منازعات و تحقق صلح می نگرد و بر آن تمرکز نموده است.

وزیر خارجه قطر همچنین از این توافق استقبال کرد و گفت که تحقق چنین توافق مورد نظر نیازمند این است که طرفین به صورت صادقانه به دنبال ره حل نهایی باشند.

بن عبدالرحمان با بیان اینکه کشورهای منطقه به چالش هایی که مردم افغانستان با آن روبه رو هستند، واقف اند، تأکید کرد که دوحه امیدوار است این توافق به نقطه عزیمتی به سوی امنیت و آسایش مردم افغانستان تبدیل گردد.

به گزارش شبکه الجزیره قطر، وزیر خارجه این کشور همچنین از جامعه جهانی خواست همه کوشش خود را برای مقابله با چالش های پیش رو صلح در افغانستان به کار بگیرد.

در ادامه جلسه مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا سخنرانی کرد. او از قطر به دلیل حمایت از توافق بین واشنگتن و طالبان تقدیر و تشکر کرد. شهر دوحه طی یک سال گذشته میزبان سلسله نشست ها میان مقامات آمریکا و طالبان بوده است.

این مقام آمریکایی گفت که توافق امروز سنجشی است برای اینکه مطمئن شویم افغانستان دیگر محلی برای صدور تروریسم نخواهد بود و جنبش طالبان نشان داد که در صورت لزوم و تصمیم گیری، می تواند صلح را محقق کند.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه تحقق صلح در افغانستان نیازمند کوشش و ازخودگذشتگی همه طرف هاست، طالبان را خطاب قرار داد و گفت: ملزم به توافق صلح و کاهش خشونت باشید که اگر پایبند به این توافق باشید، جهان نیز با شما مقابله به مثل خواهد نمود. پامپئو گفت که طالبان متعهد شده است به روابط خود با گروه های تروریستی انتها دهد.

توافق صلح بین طالبان و آمریکا امروز با حضور نمایندگانی از دولت افغانستان در دوحه قطر امضا شد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 791

به "قطر: توافق بین آمریکا و طالبان اولین گام تحقق صلح است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر: توافق بین آمریکا و طالبان اولین گام تحقق صلح است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید