فساد مالی در شعبه قرقیزی آژانس توسعه بین المللی آمریکا

به گزارش ایران 20 دانلود، 6 سازمان غیردولتی در قرقیزستان نسبت به فساد مالی در شعبه قرقیزی آژانس توسعه بین المللی آمریکا USAID هشدار دادند.

فساد مالی در شعبه قرقیزی آژانس توسعه بین المللی آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، 6 سازمان اجتماعی نسبت به فساد مالی در شعبه قرقیزی آژانس توسعه بین المللی آمریکا USAID شکایت کردند.

در نامه اعتراضی آمده است: USAID بیش از یک میلیون دلار به یک سازمان غیردولتی ناشناخته برای نظارت بر انتخابات مجلسی اختصاص داد و این موضوع مورد اعتراض ما قرار گرفته است.

به دلیل همین اقدامات فعالیت سازمان های بین المللی و سازمان های غیردولتی در قرقیزستان پیوسته مورد انتقاد قرار می گیرد و کنندگان مجلس قوانین ضد سازمان های غیردولتی را ایجاد می کنند.

قوانین تشدید نظارت بر سازمان های غیردولتی قبل از این هم مطرح شده ام تصویب نمی شدند.

در مناقصه اخیر USAID مربوط به برنامه نظارت بر انتخابات مجلسی در قرقیزستان بیش از 10 سازمان غیردولتی مشهور و دارای تجربه در این زمینه شرکت کردند اما یک سازمان ناشناس در مناقصه پیروز شد که این اقدامات غیر قابل قبول است.

همین اتفاقات از وجود فساد مالی در ساختارهای USAID خبر می دهد.

علاوه بر این سازمان های غیردولتی ناشناس بودجه برنامه هایی از جمله برنامه نظارت بر انتخابات مجلسی را بدون دلیل افزایش می کنند و مقامات USAID از منافع آنان حمایت می کنند.

USAID باید توضیحات بیشتری مربوط به نتایج مناقصه مذکور را اعلام کند.

USAID در واقع منبع قدرت نرم این کشور در سراسر جهان است و در قرقیزستان با سازمان های اجتماعی و غیردولتی مختلف تعامل می کند.

با توجه به اعتراض برخی سازمان های اجتماعی نسبت به فعالیت این آژانس می توان گفت که در تعاملات بین آمریکا و متحدان آن در قرقیزستان بحران جدی شکل گرفته است.

سازمان های اجتماعی این پیام اعتراضی را در رسانه های محلی منتشر کردند.

مجلس قرقیزستان به اتفاق آرا قانون تشدید نظارت بر سازمان های غیردولتی غربی را در فوریت اول قبول کرد و و تصویب آن در مراحل بعدی بعید نیست.

دخالت در امور داخلی، تلاش برای تشدید شورش های اجتماعی، فساد مالی، حمایت از گروه های مخالف و ناراضی، بی احترامی به ارزش های ملی مردم قرقیز و مناسب نبودن ایدئولوژی غربی با قوانین اسلام دلائل اصلی نارضایتی و اعتراض به فعالیت سازمان های غیردولتی غربی و حامیان آنان است.

ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 878

به "فساد مالی در شعبه قرقیزی آژانس توسعه بین المللی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فساد مالی در شعبه قرقیزی آژانس توسعه بین المللی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید