فرصت اعتراض و انصراف برای متقاضیان مسکن ملی

به گزارش ایران 20 دانلود، متقاضیان مسکن ملی می توانند در روزهای آینده اعتراض و انصراف خود از این طرح را در سامانه آباد ثبت نمایند.

فرصت اعتراض و انصراف برای متقاضیان مسکن ملی

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

برای متقاضیان طرح اقدام ملی که به نتیجه پالایش ثبت نام خود اعتراض دارند از اول اسفندماه و همچنین افرادی که با وجود تایید نهایی مایل به انصراف از طرح هستند از اواخر هفته اول اسفندماه، فرصتی فراهم شده است تا با ورود کد رهگیری در سامانه آباد نسبت به ثبت اعتراض و انصراف از مسکن ملی اقدام نمایند.

به گزارش خبرنگاران براساس طرح اقدام ملی که در راستای یاری به تامین مسکن اجرایی شده است، متقاضیان و افراد تحت تکفل باید از تاریخ اول فروردین 1384 فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از ابتدای انقلاب اسلامی از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحدمسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن) قطعی است.

هم چنین متقاضی باید متأهل و یا سرپرست خانوار باشد و البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن می توانند در این طرح شرکت نمایند.

متقاضیان باید دارای حداقل 5 سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا باشند. در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل 5 سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و همچنین توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن) مازاد بر تسهیلات بانکی از دیگر شروط این طرح است.

امکان سپرده گذاری حداقل 30 درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، در مورد متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه نیز از دیگر بندهای مهم این طرح است.

متقاضیان همچنین باید توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی را داشته باشند.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 716

به "فرصت اعتراض و انصراف برای متقاضیان مسکن ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت اعتراض و انصراف برای متقاضیان مسکن ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید