عدم دعوت از دمشق به نشست استانبول، زمان احتمالی دور بعدی نشست کمیته قانون اساسی سوریه

به گزارش ایران 20 دانلود، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه گفت که به رایزنی ها با نمایندگان دولت و معارضان در کمیته تدوین قانون اساسی جدید سوریه، جهت معین کردن موعد نشست بعدی کمیته ادامه می دهد.

عدم دعوت از دمشق به نشست استانبول، زمان احتمالی دور بعدی نشست کمیته قانون اساسی سوریه

از سفر با تور استانبول لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اینترفکس، گیر پدرسون فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، امروز- چهارشنبه- در حاشیه چهاردهمین دور از مذاکرات آستانه درباره سوریه، که در نور سلطان، پایتخت قزاقستان برگزار می گردد، گفت: با روسای هیئت های دولت و معارضان در حال بحث و گفت وگو درباره موضوع نشست های(کمیته تدوین) قانون اساسی هستیم. تا کنون به اجماعی(درباره تشکیل کمیته کوچک) نرسیده ایم و به این امید که ایده هایی ارائه بدهند که به دستیابی به درک مشترک یاری کند، به کوشش ها ادامه می دهم.

وی اضافه نمود: وقتی به این هدف دست یافتیم، پیش خواهیم رفت تا در خصوص تاریخ جلسه بعدی به توافق برسیم که احتمالا موعد آن در ژانویه باشد.

نخستین نشست کمیته کوچک تدوین و آنالیز قانون اساسی در اواخر ماه گذشته میلادی در ژنو برگزار گردید که به دلیل اختلافات عمیق میان هیئت های دمشق و معارضان درباره ساز وکار نشست ها، بی نتیجه خاتمه یافت.

دیدارهای هیئت دمشق با هیئت ایرانی و سازمان ملل در آستانه

امروز در نخستین روز از شروع مذاکرات صلح سوریه (آستانه 14) در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان، هیئت دولت سوریه به ریاست بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل، با هیئت ایرانی به ریاست علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار کرد.

هیئت های ایرانی و سوری در این دیدار درباره بندهای مندرج در دستور کار نشست فعلی آستانه گفت وگو و مواضع شان را درخصوص این بندها و بیانیه خاتمهی، که امروز درباره نتایج نشست صادر می گردد، هماهنگ کردند.

هیئت سوری همچنین با هیئت سازمان ملل به ریاست پدرسون دیدار و درباره موارد مطرح در دستور کار نشست امروز آستانه گفت وگو کردند.

طبق این گزارش، در چهاردهمین دور از مذاکرات صلح سوریه موضوعاتی همچون اقداماتی از جمله آزادی زندانیان، جست وجوی مفقودان و ارائه یاری های بشردوستانه بحث و گفتگو خواهد شد.

عدم دعوت از دمشق به نشست استانبول

بشار الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل امروز همچنین اعلام نمود که دمشق دعوتنامه ای را برای حضور در نشست چهارجانبه ای که قرار است درباره سوریه و در فوریه 2020 در استانبول برگزار گردد، دریافت ننموده است.

الجعفری گفت: ما روابط دیپلماتیک با ترکیه نداریم. آنها از ما برای حضور در این نشست که با حضور ترکیه، انگلیس، فرانسه و آلمان و در فوریه 2020 در استانبول برگزار می گردد، دعوت به عمل نیاورده اند. اگرچه ما روابطی با ترکیه نداریم ولی هنوز بخش هایی از سرزمین ما را اشغال نموده اند و در پشت بسیاری از این بحران ها هستند.

پیشتر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام نموده بود نشستی درباره سوریه در فوریه در استانبول برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 502

به "عدم دعوت از دمشق به نشست استانبول، زمان احتمالی دور بعدی نشست کمیته قانون اساسی سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم دعوت از دمشق به نشست استانبول، زمان احتمالی دور بعدی نشست کمیته قانون اساسی سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید