ضریب اشغال تخت های بیمارستانی همدان 77 درصد است

به گزارش ایران 20 دانلود، خبرنگاران/همدان مدیرکل درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با حضور در دفتر خبرنگاران، ضریب اشغال تخت های بیمارستانی همدان را 77 درصد خاطرنشان کرد و گفت: در استان همدان 300 تخت فعال بیمارستانی وجود دارد.

ضریب اشغال تخت های بیمارستانی همدان 77 درصد است

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

دکتر علیرضا صفری در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه ضریب اشغال تخت های بیمارستانی در کشور 73.5 درصد است، اظهار کرد: استان همدان در میزان دسترسی بیماران به تخت بیمارستانی رتبه دوم کشور را داراست.

وی با اشاره به وجود 752 هزار بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی در استان توضیح داد: تعداد افراد بیمه شده به ازای هر تخت فعال در استان همدان 2536 نفر است در حالیکه این میزان در کشور 4601 نفر بوده است.

صفری با بیان اینکه زمان استاندارد ویزیت بیمار توسط پزشک عمومی شش دقیقه است، اضافه نمود: با توجه به شرایط موجود در استان پزشکان ما 90 بیمار را در روز ویزیت می نمایند که گاهی به 120 بیمار نیز می رسد.

وی با اشاره به کمبود پزشک در مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی استان، اعلام نمود: تعداد پزشکان بیمارستان آتیه همدان از هشت پزشک به 16 پزشک رسیده است اما با توجه به نبود فضای کافی و ردیف اعتباری امکان افزایش تعداد پزشکان وجود ندارد.

مدیرکل درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان ادامه داد: با وجود اینکه در طول روز تعداد بسیار زیادی بیمار سرپایی در بیمارستان آتیه ویزیت می شوند اما همچنان مراجعه نمایندگانی هستند که ویزیت نمی شوند.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعان سرپایی استان همدان 9725 نفر در روز است، اظهار کرد: رضایتمندی مردم در بخش سرپایی بیمارستان آتیه 85 درصد بوده است.

صفری میانگین مراجعان بستری بیمارستان آتیه استان همدان را 100 نفر در روز دانست و یادآور شد: هر ماه 3020 بیمار بستری در بیمارستان آتیه استان همدان پذیرش می گردد که رضایتمندی در بخش بستری بیش از 87 درصد است.

وی با تأکید بر اینکه بیمارستان آتیه استان همدان در زایمان طبیعی رتبه اول را داراست، گفت: به طور متوسط روزانه 22 زایمان در بیمارستان تأمین اجتماعی استان همدان انجام می گردد.

مدیرکل درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه بیمارستان های تأمین اجتماعی استان از لحاظ دارو و تجهیزات هیچ مسئله ای ندارند، اضافه نمود: از 70 بیمارستان تأمین اجتماعی کشور 17 بیمارستان دارای دستگاه MRI هستند که بیمارستان همدان یکی از آنهاست.

صفری ادامه داد: 14 آمبولانس و دو دستگاه سی.تی.اسکن و رادیولوژی دیجیتال در بیمارستان آتیه همدان وجود دارد و تمامی تجهیزات این بیمارستان به روز است که این موضوع نقطه قوت تأمین اجتماعی است.

وی با اشاره به بدهی تأمین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا و پرداخت 110 میلیارد از بدهی ها به این دانشگاه اظهار کرد: 50 میلیارد تومان بدهی بابت چهار ماه از سال جاری را به دانشگاه علوم پزشکی استان داریم همچنین سال جاری مطالبات سه ماه از سال جاری به دانشگاه پرداخت شده و اسناد آبان ماه نیز هنوز مورد رسیدگی قرار نگرفته است.

وی اعلام نمود: 78 درصد از بیمه شدگان تأمین اجتماعی استان همدان حداقل حق بیمه را پرداخت می نمایند اما با حداکثر حقوق و دستمزد بازنشسته می شوند.

صفری با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان همدان، گفت: تمام مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی نسخه نویسی الکترونیک انجام می دهند و همدان در این زمینه چهارمین استان کشور است.

مدیرکل درمان سازمان تأمین اجتماعی استان بیان نمود: نرخ مرگ و میر در بیمارستان تأمین اجتماعی از هر 1000 بستری 5.3 نفر و در مراکز ملکی 8.1 نفر است که از نُرم کشوری پایین تر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 749

به "ضریب اشغال تخت های بیمارستانی همدان 77 درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضریب اشغال تخت های بیمارستانی همدان 77 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید