سناتور آمریکایی: کنگره با ترامپ همدست است

به گزارش ایران 20 دانلود، در پی افشای مکالمات غیرقانونی دونالد ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین، یک سناتور آمریکایی، کنگره این کشور را جهت هم دستی با رئیس جمهوری و عدم استیضاح او، هدف انتقاد قرار داد.

سناتور آمریکایی: کنگره با ترامپ همدست است

سناتور الیزابت وارن در پیغام توییتری خود نوشت: پس از گزارش های رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا کنگره موظف بود استیضاح [ترامپ] را شروع کند. کنگره با عدم عمل گرایی، در کوشش اخیر ترامپ جهت ایجاد مداخله خارجی و مساعدت به برگزیده شدن او در انتخابات ، شریک جرم است.

او در ادامه پیغامش تصریح نموده است: طبق قانون اساسی، وظیفه خود را انجام دهید و رئیس جمهوری را استیضاح کنید؛ رئیس جمهوری در اتاق بیضوی نشسته و ارتکاب به جرایم را دامن می زند، زیرا می داند وزارت دادگستری او اقدامی نخواهد کرد و کنگره نیز همین رویه را پیش خواهد گرفت.

او در واکنش به گزارش روز آدینه که نشان می داد ترامپ در ماه ژوئیه، طی یک تماس تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین، از او خواسته بود تا درخصوص پسر جو بایدن، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا تحقیق کند، نوشته است: این خبر تصدیقی بر آن است که او خود را فرای قانون می بیند. اگر ما کاری نکنیم، او درست فکر نموده است.

ترامپ خواهان آن شده که روابط جو بایدن با اوکراین طی زمانی که این دموکرات معاونت ریاست جمهوری را برعهده داشت، مورد آنالیز قرار گیرد.

در همین حال، روابط ترامپ با اوکراین است که طی این روزها زیر ذره بین رفته است. این موضوع پس از آن شکل گرفت که فردی در جامعه اطلاعاتی آمریکا، شکایتی با مضمون افشاگری علیه ترامپ و درخصوص وعده ای که او به یک رهبر خارجی طی تماسی تلفنی داده بود، اعلام کرد. بعدتر تعیین شد شکایت این مقام اطلاعاتی، با موضوعیت اوکراین بوده است.

وارن که کاندیداتوری خود در انتخابات سال آینده میلادی آمریکا را اعلام نموده از نخستین حامیان استیضاح ترامپ بوده است. او معتقد است گزارش های رابرت مولر مدارک کافی برای اثبات قانون شکنی ترامپ ارائه می دهند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 387

به "سناتور آمریکایی: کنگره با ترامپ همدست است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور آمریکایی: کنگره با ترامپ همدست است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید