سفیر روسیه: آمریکا دنبال آشوب در لبنان است

به گزارش ایران 20 دانلود، سفیر روسیه در لبنان اظهار داشت، آمریکا با ایجاد بحران ارزی اخیر در لبنان دنبال ایجاد هرج و مرج با هدف ضربه به حزب الله و در پی آن دشمنان آمریکا در منطقه است.

سفیر روسیه: آمریکا دنبال آشوب در لبنان است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الکساندر زاسپکین سفیر روسیه در لبنان در گفت وگویی با روزنامه الاخبار به بحران های منطقه و دیگر نقاط دنیا و نقش آمریکا در آنها پرداخت و اعلام نمود، آمریکایی ها کاملا مخالف چشم انداز روسیه هستند، چشم اندازی که بر پایه احترام به حاکمیت کشورها و قانون بین المللی است.

زاسپکین بحران ارز در لبنان را طرحی آمریکایی برای ایجاد آشوب و هرج و مرج در لبنان توصیف کرد و گفت، هدف این آشوب، ضربه زدن حزب الله در لبنان و در پی آن دشمنان آمریکا در منطقه است.

این مقام روس سپس مثالی زد و گفت: کارگروه لبنان که متشکل از نمایندگان پنج قدرت اصلی است، همواره در بند اول خود بر اصل حفاظت از ثبات داخلی و وضعیت امنیتی تأکید می نماید اما آمریکایی ها به این بند توجهی ندارند و در نقشه خود که فروپاشی وضعیت اقتصادی و به جوش آمدن مردم را دنبال می نماید، ثبات لبنان را در (چارچوب) جنگشان برای محاصره دشمنان آمریکا به جای حفاظت از این کشور تهدید می نمایند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا منافع آمریکا در صورت فروپاشی لبنان تحت تأثیر قرار نمی گیرد، گفت، در صورت فروپاشی اقتصادی و دولت لبنان تنها طرفی که انسجام خود را حفظ می نماید حزب الله است اما پیش بینی می گردد آمریکایی ها تا این حد دست به ماجراجویی نزنند و همچنان لبنان را تحت فشار و در بحران نگه دارند.

آمریکا اخیرا بانک لبنانی جمال تراست را به دلیل داشتن مناسبات اقتصادی با حزب الله تحریم و اعلام نمود، هر سازمان اقتصادی یا شخصی که به نوعی با حزب الله در تعامل است تحریم خواهد شد. این اقدامات باعث به راه افتادن بحران ارزی در لبنان شده است.

سفیر روسیه درباره نزاع در خلیج فارس گفت، احتمال بروز جنگ بعید است اما این نزاع هزینه سنگینی برای همه دارد.

وی گفت: موضع (بعضی کشورهای) خلیج (فارس) که ایران را شر مطلق می دانند برای باز کردن باب گفت وگوی دو طرفه و صحبت درباره سازوکارهای کار مشترک به جای اتهام زنی و جنگ در صحنه های مختلف مفید نیست و حوادث کنونی، (شروع) مذاکره ایرانی-سعودی بدون پیش زمینه را ضروری نموده است، آمریکایی ها از این نزاع برای تسلط بر اموال (کشورهای حوزه) خلیج (فارس) استفاده می نمایند.

اوکراین

زاسپکین در ادامه به اوکراین پرداخت و گفت، پس از توافق میان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، بحران بار دیگر در هفته جاری تشدید و منطقه دونباس (شامل دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین) بمباران شد، همه اینها به دلیل فشار نیروهای نازی بر رئیس جمهور جدید اوکراین است، این نیروهای از سوی ناتو حمایت می شوند.

وی توضیح داد، اوکراین نیز از گزینه های آمریکا برای تحریک علیه روسیه در اروپای شرقی و دیگر جمهوری های سابق اتحاد جماهیر شوروی مستثنی نیست؛ همزمان با استقرار موشک و تقویت پایگاه های نظامی ناتو، موج های دشمنی در لهستان و دیگر کشورهای همجوار تغدیه می گردد.

ایران و سوریه

زاسپکین سپس اعلام نمود، روابط روسیه با سوریه و ایران نشان داد چگونه روس ها می توانند ائتلافات خود را حفظ نمایند برعکس آمریکایی ها که برای منافع، متحدان خود را تنها می گذارند. مسکو علاوه بر روابط محبت آمیز و ائتلاف با سوریه و ایران توانسته با ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس رابطه و همکاری داشته باشد و اقتصاد روسیه علیرغم تحریم ها و جنگ اقتصادی آمریکا ثبات خود را حفظ نموده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 321

به "سفیر روسیه: آمریکا دنبال آشوب در لبنان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر روسیه: آمریکا دنبال آشوب در لبنان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید