سخنگوی نیروهای آمریکایی: دستوری برای کاهش نیرو در افغانستان دریافت نکرده ایم

به گزارش ایران 20 دانلود، در حالی که بعضی رسانه های آمریکایی از کاهش چهارهزارنفری نظامیان این کشور در افغانستان گزارش می دهند اما فرماندهی نیروهای آمریکایی گفت که دستوری در این رابطه به نظامیان مستقر در افغانستان نرسیده است.

سخنگوی نیروهای آمریکایی: دستوری برای کاهش نیرو در افغانستان دریافت نکرده ایم

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش ، سه نفر از مقامات کنونی و سابق آمریکایی گفتند که دولت ترامپ در نظر دارد تا هفته آینده کاهش بیش از چهار هزار نظامی مستقر در افغانستان را اعلام کند.

درصورت این اقدام شمار نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان به 8 هزار یا 9 هزار نیرو کاهش می یابد.

این در حالی است که چند روز پیش زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان مذاکرات با طالبان را شروع کرد. روز پنجشنبه نیز خلیلزاد اظهارداشت که گفت وگوها به طور موقت متوقف شده است.

به گزارش ان بی سی، مقامات درباره زمان شروع کاهش نیروها چیزی نگفتند اما اظهار داشتند که این اقدام در یک بازه زمانی چندماهه صورت خواهد گرفت.

سخنگوی نیروهای آمریکایی اما در این باره گفت: نیروهای آمریکایی در افغانستان دستوری را برای کاهش سطح نیروها در افغانستان دریافت ننموده اند. ما کاملاً به مأموریت حمایت قاطع و شرکای افغان خود متعهد می مانیم و تمرکز اصلی ما نیز بر این است که افغانستان هرگز به عنوان پناهگاه امنی برای تروریست ها تبدیل نشود که آمریکا، متحدان ما و منافع ما را تهدید کند.

این در حالی است که هفته گذشته مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا گفته بود که کاهش نیروها در افغانستان حتی در صورت عدم توافق با طالبان نیز رخ خواهد داد و ژنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان نیز تأکید نموده بود که کاهش این نیروها در مأموریت نظامی آمریکا در افغانستان مسئله ای ایجاد نخواهد کرد.

در ماه اکتبر نیز اسپر گفته بود که آمریکا می تواند بدون تحت تأثیر قرار دریافت مأموریت مبارزه با تروریسم سطح نیروها را به 8600 نفر کاهش دهد.

به نوشته تسنیم، این رسانه آمریکایی پیش از این نیز گزارش داده بود که ترامپ در نظر دارد تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر سال 2020 میلادی تمام نیروهایش را از افغانستان خارج کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 615

به "سخنگوی نیروهای آمریکایی: دستوری برای کاهش نیرو در افغانستان دریافت نکرده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی نیروهای آمریکایی: دستوری برای کاهش نیرو در افغانستان دریافت نکرده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید