زمینه های همکاری های ایران و کردستان عراق در حوزه گردشگری آنالیز شد

به گزارش ایران 20 دانلود، پیرو دعوت رسمی مدیرکل گردشگری استان سلیمانیه عراق، سیدمحسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در سفر به کردستان عراق درخصوص همکاری های دو کشور در حوزه گردشگری با مسئولان عراقی گفت و گو کرد.

زمینه های همکاری های ایران و کردستان عراق در حوزه گردشگری آنالیز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، سید محسن علوی به همراه نمایندگان بخش خصوصی و دولتی به وسیله مرز مریوان وارد خاک عراق شد و پس از استقبال رسمی از طرف سرتیپ مریوان قره داغی مدیر کل مرز باشماخ به دیدار علی رئوف غفور مدیرکل گردشگری سلیمانیه رفت.

در جلسه مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان با هه وال ابوبکر استاندار سلیمانیه پیرامون توسعه گردشگری و برگزاری برنامه های مشترک و تاکید برگسترش همکاری های دو جانبه، مواردی مورد توافق طرفین حاضر در جلسه نهاده شد.

در این جلسه مقرر شد هر برنامه ای که بتواند موجب توسعه و افزایش ارتباطات دو طرف گردد توسط استانداری سلیمانیه پشتیبانی و حمایت گردد و یک برنامه مشترک در آینده نزدیک و با تقبل هزینه اجرائی از سوی استانداری سلیمانیه برگزار گردد.

در ادامه این سفر جلسه ای نیز با بخش خصوصی و فعال در بخش گردشگری استان سلیمانیه عراق برگزار گردید که در این جلسه علوی مدیرکل میراث فرهنگی کردستان دو مقوله امنیت پایدار و مسافرت ارزان برای گردشگران خارجی به کردستان ایران را فاکتورهای مناسبی برای توسعه سرمایه گذاری در بخشهای مختلف به ویژه صنعت گردشگری و هتلداری برشمرد و گفت: آماده هر گونه همکاری با سرمایه گذاران عراقی هستیم.

علوی همچنین در حاشیه این دیدار در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن برشمردن توانمندیها و پتانسیلهای استان کردستان در زمینه های مختلف میراث فرهنگی و جاذبه های تاریخی، صنایع دستی و هنرهای سنتی و همچنین صنعت گردشگری و هتلداری گفت: مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و سایر بخشهای دیگر آماده استقبال و پذیرایی از گردشگران عراقی هستند.

وی مشترکات فرهنگی، دینی و تاریخی را از مهمترین زمینه ها و دلایل توسعه همکاریهای فی مابین برشمرد و اضافه کرد: ما باید به سمت مراودات بیش از پیش در زمینه های مالی و فرهنگی گام برداریم و توسعه همکاریها در بخش گردشگری می تواند آغاز مناسبی برای سایر بخشها باشد.

همچنین در سفر علوی به سلیمانیه عراق،توافقاتی بر سر توسعه همکاریها بین شرکتها و بخش خصوصی کردستان ایران وعراق صورت گرفت وچندین قرارداد نیز منعقد شد.

در ادامه این جلسه عبدالحمید حمیدی رئیس جامعه هتلداران استان کردستان نیز با معرفی هتلها و سایر مراکز اقامتی کردستان و شیو های سرمایه گذاری در این حوزه، اضافه کرد: جامعه هتلداران استان کردستان آماده همکاری با سرمایه گذاران و استقبال و پذیرایی از گردشگران عراقی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 265

به "زمینه های همکاری های ایران و کردستان عراق در حوزه گردشگری آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه های همکاری های ایران و کردستان عراق در حوزه گردشگری آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید