روزنامه آلمانی: ژنرال های ترکیه درخواست اردوغان برای غرق ناوچه یونان را رد کردند

به گزارش ایران 20 دانلود، روزنامه آلمانی دی ولت فاش کرد، ژنرال های ترکیه درخواست رئیس جمهوری این کشور برای غرق کردن ناوچه ای یونانی را رد کردند.

روزنامه آلمانی: ژنرال های ترکیه درخواست اردوغان برای غرق ناوچه یونان را رد کردند

به گزارش ایسنا، روزنامه آلمانی دی ولت به نقل از منابع نظامی ترکیه فاش کرد، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه طی روزهای گذشته از ژنرال های ارتش این کشور خواسته بود تا یک ناوچه یا کشتی یونانی را غرق نمایند، مشروط بر این که در جریان این عملیات تلفات جانی به بار نیاید.

روزنامه مذکور همچنین فاش کرد، این ژنرال ها با این پیشنهاد اردوغان مخالفت کردند و با این اقدام خود فرصت را از رئیس جمهوری این کشور گرفتند.

العربیه به نقل از این روزنامه آلمانی ادعا نموده، اردوغان نمی خواهد جنگی صورت گیرد و به دنبال حق و حقوق کشورش در منابع گاز مدیترانه، آنطوری که تبلیغ می نماید، نیست.

طبق ادعای این روزنامه، تنها هدف رئیس جمهوری ترکیه این است که از درگیری خارجی، سوءاستفاده سیاسی داخلی کند تا بتواند مانع کاهش محبوبیت مردمی خود به خاطر شکست طرح های مالی و وخامت فضای سیاسی گردد.

به همین دلیل، کارشناسان ترکیه نسبت به سیاست های جنگی اردوغان در منطقه که محتمل است به اقتصاد ترکیه آسیب برساند، هشدار دادند.

این کارشناسان همچنین اعلام کردند، تندروی ترکیه در اختلافاتش با کشورهای همسایه خود و هم پیمانانش، منجر به فروپاشی ارزش لیر ترکیه می گردد و ممکن است به خاطر خواسته ها و بلندپروازی های سیاسی رهبران ترکیه، اقتصاد این کشور بهای سنگینی را بپردازد.

در این رابطه، یکی از کارشناسان مالی ترکیه، اعلام کرد: محتمل است در نتیجه وخامت روابط ترکیه با ایالات متحده و خطر شروع جنگ با یونان، ارزش لیر ترکیه سقوط کند و هر دلار برابر با 15 لیر گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1181

به "روزنامه آلمانی: ژنرال های ترکیه درخواست اردوغان برای غرق ناوچه یونان را رد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه آلمانی: ژنرال های ترکیه درخواست اردوغان برای غرق ناوچه یونان را رد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید