رشد قابل ملاحظه اعتبارات دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، فناوری در برنامه ششم توسعه

به گزارش ایران 20 دانلود، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از رشد قابل ملاحظه اعتبارات مصوب هزینه ای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در طول برنامه ششم توسعه (سال های 1396 تا 1400) خبر داد.

رشد قابل ملاحظه اعتبارات دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، فناوری در برنامه ششم توسعه

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از وزارت علوم، محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از رشد قابل ملاحظه اعتبارات مصوب هزینه ای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در طول برنامه ششم توسعه (سال های 1396 تا 1400) خبر داد.

نظرپور با بیان این مطلب گفت: این افزایش به نحوی بوده که اعتبارات هزینه ای دانشگاه ها 146 درصد، مؤسسات پژوهشی 147 درصد و پارک های علم و فناوری 482 درصد رشد را نسبت به سال ابتدایی برنامه ششم توسعه نشان می دهند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: بدیهی است کیفیت آموزش و پژوهش کشور رابطه تنگاتنگی با اعتبارات این حوزه دارد و افزایش بودجه عمومی حوزه آموزش عالی در تحقق اهداف اسناد بالادستی پژوهش و فناوری بسیار موثر است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه ویژه به ارتقای کیفی آموزش عالی و نقش آفرینی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و فناوری در بخش های مختلف جامعه، حمایت مالی از این بخش افزایش یافته و سهم دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و فناوری در بودجه عمومی دولت فرایند صعودی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1725

به "رشد قابل ملاحظه اعتبارات دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، فناوری در برنامه ششم توسعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد قابل ملاحظه اعتبارات دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، فناوری در برنامه ششم توسعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید