در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح شد؛ اعزام بدون آزمون معلمان به مدارس خارج از کشور با حقوق ریالی

به گزارش ایران 20 دانلود، رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: برای جلوگیری از تعطیلی مدارس خارج از کشور و تامین نیروی انسانی تمهیداتی در نظر گرفته ایم.

در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح شد؛ اعزام بدون آزمون معلمان به مدارس خارج از کشور با حقوق ریالی

غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در گفت وگو با خبرنگار ، درباره روش های تامین نیروی انسانی برای مدارس خارج از کشور با توجه به مسائل ارزی برای تامین حقوق معلمان اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی ها برای جلوگیری از تعطیلی مدارس خارج از کشور و حفظ آنها روش های متعددی در نظر گرفتیم که از جمله آن می توان به اعزام معلمان با حقوق ریالی مشاهده کرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی دولت برای تامین حقوق ارزی معلمان سال جاری تصمیم گرفتیم که از میان یک میلیون و 700 هزار معلم موجود هر شخصی که متقاضی اعزام به خارج از کشور باشد، او را با پرداخت حقوق ریالی به مدارس اعزام کنیم؛ معلمان متقاضی برای اقدام باید به مرکز امور بین الملل یا پایگاه های مدارس خارج از کشور مراجعه نمایند.

درخواست 160 معلم برای اعزام به مدارس خارج از کشور

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به اینکه تا کنون 160 درخواست از سوی معلمان برای اعزام رسیده است اظهار کرد: متقاضیان تا انتها خرداد ماه فرصت دارند تا درخواست خود را اعلام نمایند چرا که باید تا تیر ماه کار های ساماندهی نیرو ها انجام گردد.

وی بیان نمود: همچنان مدارس خارج از کشور به قوت خود باقی خواهند ماند و فقط شیوه اداره آن را تغییر می دهیم که از جمله آن می توان به همین راه حل در نظر گرفته شده برای جذب معلم اشاره نمود.

کریمی توضیح داد: البته تمهیدات دیگری همچون برگزاری آموزش مجازی و استفاده از دانشجویان مقیم کشور های خارجی برای تدریس به دانش آموزان را در نظر گرفته ایم.

برگزاری آزمون های هماهنگ در 85 حوزه امتحانی مدارس ایرانی خارج از کشور

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور درباره چگونگی برگزاری امتحانات انتها ترم در مدارس خارج از کشور گفت: از اول خرداد ماه آزمون هماهنگ انتها ترم در مدارس ایرانی سراسر جهان برای پایه های اول تا دوازدهم برگزار گردید و 950 سری آزمون در 2 افق زمانی 15 دقیقه پیش از زمان در نظر گرفته شده به حوزه های امتحانی ارسال شد.

وی توضیح داد: 13 هزار و 650 دانش آموز در 85 حوزه امتحانی آزمون انتها سال خود را برگزار می نمایند، همچنین در محل نمایندگی شهر هایی نظیر واشنگتن و نیویورک 25 حوزه امتحانی برای دانش آموزان ایرانی در نظر گرفته شده است تا 33 عنوان آزمون را در پایه های تحصیلی مختلف برگزار نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 200

به "در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح شد؛ اعزام بدون آزمون معلمان به مدارس خارج از کشور با حقوق ریالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح شد؛ اعزام بدون آزمون معلمان به مدارس خارج از کشور با حقوق ریالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید