دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی به مسجدی در بورکینافاسو را محکوم کرد

به گزارش ایران 20 دانلود، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه ای حمله تروریستی جمعه به مسجدی در شمال بورکینافاسو را به شدت محکوم کرد.

دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی به مسجدی در بورکینافاسو را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه ای حمله تروریستی جمعه به مسجدی در شمال بورکینافاسو را به شدت محکوم کرد.

به نوشته وبگاه سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش روز شنبه تسلیت عمیق خود را به خانواده های درگذشتگان این حادثه، مردم و دولت بورکینا فاسو ابراز و برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع کرد.

روز جمعه حمله گروهی از مردان مسلح در غروب جمعه به یک مسجد در بورکینافاسو باعث کشته شدن دست کم 16 نفر شد. طی این حادثه 13 نفر در دم جان سپردند و سه نفر دیگر نیز لحظاتی بعد به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند. (جزئیات بیشتر)

بر اساس گزارش رسانه ها، روز شنبه نیز حدود هزار نفر در اواگادوگو پایتخت بورکینافاسو در اعتراض به خشونت و حضور نیروهای خارجی تظاهرات کردند.

چند ماه پیش نیز افراد مسلح ناشناس به کلیسایی در بورکینافاسو حمله کردند که در پی آن 6 نفر جان خود را از دست دادند. (جزئیات بیشتر)

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد نیز روز جمعه هشدار داد که اوضاع در این کشور رو به وخامت است. اندرو مب گوری سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در یک نشست مطبوعاتی در ژنو گفت که حدود 486 هزار نفر مجبور به فرار از این کشور شده اند.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز طی جلسه شورای امنیت در مورد صلح در آفریقا که دوشنبه گذشته برگزار گشت، گفت که گسترش شبکه های تروریستی یک تهدید فزاینده در سراسر آفریقاست.

انتهای پیام/ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 460

به "دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی به مسجدی در بورکینافاسو را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی به مسجدی در بورکینافاسو را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید